laptop te oud voor Livebox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo Helpmeiers!

Ik heb noodgedwongen een oude laptop (gekocht 2006) weer in gebruik genomen. Alles werkt, na updaten en schoonmaken behoorlijk goed. Ik draai Windows XP Home.
Met de ethernetkabel heb ik goede internettoegang, maar draadloos lukt het mij niet. De laptop en de Livebox zien elkaar goed, maar de verbinding loopt spaak.

Ik heb het idee, dat de Livebox– fd20 te hoge eisen stelt.

Met Draadloze netwerkverbinding> Eigenschappen> Draadloze netwerken> Livebox-fd20 (automatisch)> Eigenschappen> Koppeling heb ik onder Sleutel voor draadloos netwerk voor Netwerkverificatie (slechts) de keuze tussen Open en Gedeeld en onder Gegevensversleuteling de keuzes WEP of Uitgeschakeld. De Netwerksleutel heb ik ingegeven. De Sleutelindex staat op 1. De sleutel wordt mij automatisch aangeleverd heb ik niet aangevinkt.

Op mijn andere, modernere Laptop – met draadloze verbinding – kan ik voor Netwerkverificatie 6 keuzes maken (hij staat op WPA2-PSK) Voor Gegevensversleuteling kan ik tussen AES of TKIP kiezen (hij staat op AES). De Sleutelindex en automatische aanlevering zijn grijs, dus doen er niet toe.

Ik denk, dat er sprake is van een generatieconflict tussen Livebox en Laptop.

Of is dit bij te leggen?

Iets voor experts (ik hoor daar niet bij!)?

Alvast bedankt!

Dirk
 
Livebox?
Dit is dus van online/t-mobile.
Direct naar online bellen en nieuwe modem/router vragen.
Bij binnenkomst van nieuw modem oude livebox in kliko gooien.
Nieuwe modem doet het veel beter.
 
Bongiorno Palomino

Dank voor jouw reactie! Deze Livebox is slechts enkele weken oud (ingewisseld voor een ouwe) en is van Orange in Frankrijk, waar ik woon.
Wat is een kliko?

groeten en dank van Dirk
 
Online is veranderd in T-Mobile Online (de zoveelste naamwijziging..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan