Laptop - telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brancoli

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Hoe is het mogelijk dat ik met mijn laptop geen WiFi heb (heel vaak instabiele verbinding) terwijl ik op mijn telefoon gewoon wel WiFi heb?

Wat kan ik eraan doen om ervoor te zorgen dat ik op mijn laptop even stabiel wifi heb als op mijn telefoon? Waar ligt dat aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
a. Vermeld eens welke laptop het is? (merk + type)
b. Vermeld welke versie van Windows je hebt en of dat de 32-bits of 64-bits versie is.
c. Mogelijk helpt een driver-update. Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) welke draadloze adapter het is (onder Netwerkadapters). Rechtsklik erop en kies voor "Stuurprogramma bijwerken" en daarna dat je op Internet wilt zoeken. Levert dat geen nieuwe driver op, dan kun je evt. hier vermelden welke draadloze adapter het is, dan kunnen we (gecombineerd met het antwoord op vraag a. en b.) mogelijk een nieuwere driver vinden.
Vooral Atheros / Quallcom wifi adapters zijn vaak gebaat bij een driver-update.

Tijs.

Laatst bewerkt:
allerlei factoren. Probeer eerst maar eens je router op een ander kanaal in te stellen, mogelijk dat dat scheelt ;)

Met inSSIDer kun je volgend plaatje krijgen:
inSSIDer.jpg

Dan kun je direct zien waarom ik kanaal 3 gekozen heb.

rond de -50, dat is wel een zwak signaal. Dan vind ik het niet gek dat de boel wegvalt ;)

Ow wacht, jij was de vraagsteller niet he kostenzer :P

K1pje,

Foutje, ik ben niet de originele poster en bij mij valt niets (meer) weg.
Dan als we toch "in gesprek" zijn, welke signaalsterkte zou dan volgens jou normaal zijn?

Kijk eens in deze discussiedraad
Staat een plaatje in én uitleg van (het gebruik van) Link Score in InSSIDer.

Hier in de buurt krijg ik met -50 voor een verbinding van de buren een Link Score van tussen de 30 en 35, wat niet bijzonder goed is (100 is maximale kwaliteit) maar zeker niet slecht.
PS: Zelf heb ik -30 en link score van 50.
PS2: Niet alleen signaalsterkte maar ook overlappende andere netwerken etc. tellen mee in de Link Score.
PS3: Ik kijk dus liever naar Link Score dan naar signaalsterkte, omdat die meer aspecten bekijkt dan signaalsterkte alleen. Zie uitleg in de link.

Tijs.

Het gaat om een Samsung laptop 32bits, Windows7. De volgende informatie geeft inSSIDerScreenHunter_67 May. 08 12.22.jpg

Brancoli: De signaalsterkte is dus niet het probleem (Link Score = maximaal = 100!) Dat was (gegeven wat je meldde in je startposting) ook te verwachten.

Ik verwijs nog maar eens terug naar mijn eerste posting, namelijk posting #2.

Tijs.

Dat heb ik gedaan. Het probleem is welke adapter is momenteel in gebruik?ScreenHunter_67 May. 08 12.48.jpgScreenHunter_67 May. 08 12.48.jpgScreenHunter_67 May. 08 12.48.jpg

De Atheros AR9285. En laat ik nu net over Atheros wat geschreven hebben (niet toevallig...) in posting #2.

Tijs.

Als je nou even de moeite neemt om ook vraag a. en b. te beantwoorden?? *ergernis over het enorme aantal postings dat hier blijkbaar nodig is*

Tijs.

Laatst bewerkt:
Excuus ik dacht ik dat ik dat had doorgegeven. Dan opnieuw:
a. Vermeld eens welke laptop het is? (merk + type)
Samsung notebook R580
b. Vermeld welke versie van Windows je hebt en of dat de 32-bits of 64-bits versie is.
versie Windows 7, 32 bit

Ok, laatste driver voor Atheros AR9285, Windows 7 32-bit: win7-10.0.0.274-whql.zip
Downloaden, uitpakken in een map, Apparaatbeheer openen, rechtsklikken op Atheros AR9285 en kiezen voor Stuurprogramma bijwerken
Aangeven dat je lokaal wilt zoeken naar nieuwere drivers en dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Laat maar weten of dat je een nieuwere driver opleverde.

Tijs.

Huh? Gewoon op Download-"knop" klikken op die link van mij.

Tijs.

Even kijken of ik het verkeerd begrijp. Ik heb op de Download-knop geklikt en daarna geklikt op het gedownloade mapje. Daarna krijg ik het scherm zoals ik je hiervoor opstuurde. Zie ik iets over het hoofd?

Die bijlage is niet te openen. Stuur een nieuwe.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan