Laptop - telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je laatste opmerking heeft misschien de oplossing gebracht. Ik heb op de tweede laptop de driver van Atheros geupdate en sindsdien blijft alles draaien zoals het hoort - zonder snoertjes.

Achteraf klinkt het logisch maar ik was in de veronderstelling dat toen de Atherosdriver op de eerste laptop was geupdate, de eerste laptop in ieder geval probleemloos zou moeten kunnen werken. Achteraf ziet het er naar uit dat de niet geupdete Atherosdriver op de tweede laptop de stoorzender (b)lijkt te zijn geweest.

Jij zal dat wel begrijpen maar voor mij klinkt het vreemd dat de niet geupdate tweede laptop een stoorzender kan zijn...

Ik laat je weten of het probleem blijvend is opgelost. Voor zover, zoals je weet, hartelijk dank.

Aad

Er schiet mij iets te binnen. Ik heb je geschreven dat ik in de bergen zit. De elektriciteitskabel en de telefoonkabel komt bovengronds naar mijn huis. Als ik niet thuis ben en het onweert en de bliksem slaat ergens in de buurt van deze kabels in, dan is mijn modem doorgebrandt. Ieder jaar gebeurt dat wel een keer.
Ik herinnerde me dat ik vorig jaar, voordat ik weer naar Nederland ging, een doorgebrand modem had en die kort voor mijn vertrek heb vervangen. Het huidige modem heb ik vorig jaar dus helemaal niet probleemloos gebruikt, het was een andere. Deze heb ik amper gebruikt.
Zou het kunnen dat dit exemplaar een nog goedkoper / zwakker exemplaar is?

Als je niet superver van de router afzit is mijn ervaring dat het niet heel veel uitmaakt welke router je hebt.
Storingen liggen dan vaak aan verkeerde wifi kanaalkeuze of (driver-)problemen op de verbindende apparaten zelf (draadloos en/of bedraad verbonden).

Tijs.

Te vroeg gejuicht. Bij twee werkzame laptops is de verbinding opnieuw instabiel.

Als ik klik op het gele driehoekje op het wifitrapje geeft hij dan aan ‘limited access’. En wat ik vreemd vind is dat deze illustratie wordt gegeven.
ScreenHunter_72 May. 15 14.35.jpg

Dit duidt er toch op dat er een goede verbinding is tussen modem en laptop maar dat het probleem ligt tussen modem en internet…
Het wordt er niet duidelijker op

Als ik het deze afbeelding langer open laat staan verspringt het naar:
ScreenHunter_72 May. 15 14.52.jpg

en daarna is de verbinding weer goed.
ScreenHunter_72 May. 15 15.31.jpg

Het verspringt dus steeds

Het grote verschil is dat wanneer een laptop via een snoertje is verbonden met het modem er geen enkel probleem is.

Laatst bewerkt:
Test beide laptops afzonderlijk (draadloos). Blijft dat voor beide laptops goed werken?
Wordt een van de laptops van internet afgesloten als de andere laptop aangaat dan moet er naar die andere laptop gekeken worden.

Helaas geen concretere tips, want ik weet weinig over die 2 laptops en de software die er op draait etc.

Tijs.

Onverwachte wending en einde geschiedenis.

Vanavond was ik het zat, ik zag geen andere dan de meest stupide oplossing: het modem inruilen voor een ander exemplaar. Hier werkt het zo dat je vooraf telefonisch moet doorgeven dat het modem moet worden ingeruild zodat je de dag erna in een winkel de boel kan omruilen. Toen ik de man aan de telefoon vertelde dat ik mijn modem morgen wilde omruilen vroeg hij waarom. En of ik het modem even wilde resetten (wat ik eerder al vele malen had gedaan). Daarna was het probleem opgelost. Ik vroeg hem wat hij had gedaan of wat er was gebeurt. Hij vertelde me dat hij nog een update moest draaien.

Lang leve Italia. Het is een prachtig land, het zijn erg lieve en hartelijke mensen het eten en het leven is er goed maar zorg dat je niet met ze moet werken.

Tijs, ik rond het af. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan