Laptop terug naar fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutger6666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
Hallo,

Ik heb sinds 3 jaar een Toshiba Satellite l500-128. In mijn eerste jaar heb ik hem 2 keer terug gezet naar fabrieksinstellingen, dit heb ik gedaan door tijdens heb opstarten op F8 te drukken en vervolgens de optie 'Terugzetten naar fabrieksinstellingen' aan te klikken en vanuit daar de stappen te volgen. Vrij eenvoudig dus en binnen 2 uur was mijn laptop weer zo goed als nieuw. Nu is hij ongeveer een jaar geleden een keer 'gecrashed' en kreeg ik 'm niet meer fatsoenlijk aan de praat, ik heb 'm toen naar de locale computerwinkel gebracht en die hebben met een universele CD of iets dergelijks mijn laptop toen weer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Inmiddels is mijn laptop vrij traag aan het worden en wil ik eigenlijk gewoon alles eraf hebben. Het probleem is nu dat wanneer ik tijdens het opstarten op F8 ik niet meer de optie 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' krijg, het is gewoon verdwenen, iemand enig idee hoe dit kan? En als deze optie definitief verdwenen is wat is dan mijn beste oftewel goedkoopste optie?

Met vriendelijke groet,

Rutger

Als ik op je uitleg af ga denk ik dat het zo zit: De verkoper van de computer heeft op een aparte manier Windows geïnstalleerd waardoor je die keuze hebt. Normaal heb ik daar nog nooit ven gehoord, je kan het beste Windows van een universele CD opnieuw installeren. Dat lijkt mij de beste manier.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Standaard hebben laptops een verborgen partitie, waarop de installatie bestanden staan. Ben echter ban dat de winkel, waar je het heb laten doen, geen originele Toshiba installatie heeft gedaan. Hierdoor ben je dus je recovery mogelijkheid kwijt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle antwoord!

Ik had al zon gevoel dat het iets in die richting zou zijn, jammer genoeg.
@Crash op mijn laptop staat nog wel een D: schijf met 13GB aan bestanden, is dit niet gewoon mijn recovery partitie? Zo ja, kan ik die op ene manier niet via een recovery CD activeren?
Als ik nu maar onzin praat moet je het even zeggen want ik heb er niet bijster veel verstand van.

Rutger

Zou goed kunnen, dat het via een recovery dvd te activeren is. Echter als ik het zo begrijp heb je die niet gemaakt/gebrand.

Nee die heb ik inderdaad niet.
Wat nou als ik een Toshiba recovery CD van een satellite l500-128 koop? Dat kost me ongeveer evenveel als naar die computerwinkel gaan denk ik. Met als voordeel dat ik die in het gevolg van vaker kan gebruiken. Of zijn er nog andere opties?

is wat is dan mijn beste oftewel goedkoopste optie?

Welkom op Helpmij...:thumb:

Zoals nu uitziet is je recovery dus omzeep geholpen door die winkel en heeft een normale instal van je os gedaan.
Goedkoopste oplossing om dat zelf ook weer te doen. Maak gebruik van een Vista (die stond er immers orgineel op) cd/dvd die je leent bij buren ,vrienden,kennissen of waar dan ook (evt download) en installeer opnieuw met gebruik van je eigen key die hoogstwaarschijnlijk onder op je laptop staat.
Daarna op de site van Toshiba de juiste drivers downen.

Oow oke dat is dus in principe vrij simpel en kosteloos lijkt me, dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan