laptop terugzetten naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
hallo

ik heb een laptop van de buurman waar origineel windows 8 op staat

nu heeft hij een poging gedaan om windows 7 er op te zetten maar de installatie strande en nu doet de laptop niks anders al fouten aangeven tijdens de start.
Ook kijkt hij helemaal niet naar de cdrom tijden de boot.
Hoe kan ik dit oplossen?

Heb je de boot volgorde wel veranderd in het BIOS ? Schijf geformatteerd......?

Tijdens het opstarten van windows, je hele computer defragmenteren. Daarna weer opnieuw erop zetten. Kijken of dat helpt.
Is het wel een legitime versie van windows?
Ja -> Neem contact op met Windows.
Nee -> Probeer een andere download.

Suc7 er mee.
Groetjes,
Tim!

Hoi,

Mijn eerste actie zou zijn om eerst eens te kijken of ik nog in de bios kan komen en dan eens bij boot te kijken waar hij op staat of dat je hem inderdaad eventueel van een usb kan laten booten

Tijdens het opstarten van windows, je hele computer defragmenteren. Daarna weer opnieuw erop zetten. Kijken of dat helpt.
Is het wel een legitime versie van windows?
Ja -> Neem contact op met Windows.
Nee -> Probeer een andere download.

Suc7 er mee.
Groetjes,
Tim!

Sorry dat ik het zeg maar dit slaat helemaal nergens op.
Ben je niet in de war met formatteren? Dit doe je voordat de installatie begint als je vanaf de DVD opstart. Defragmenteren is heel wat anders.

Vaak zitten er op kant-enklaar geleverde laptops en PC's verborgen partities vanwaaruit windows hersteld kan worden. Als u daar geen rekening mee houdt en een andere windows verise wilt installeren kan ik me heel goed voorstellen dat er ht e.e.a. door elkaar gaat lopen.

De oplossing is om de laptop te starten met een opstart cd zoals bijv. Hirens Bootcd en dan de partition manager die daarop staat te activeren. Die toont dan alles wat er op de HD staat. Veeg dan met de partiotion manager de hele HD leeg/schoon en start daarna de laptop met de Windows 7 installatie DvD.
Deze Hirens bootcd is hier te vinden: http://www.hirensbootcd.org/download/ 9even door de pagina naar beneden scrollen, dar staat de download link

ik heb de boot volgorde op cd-usb hd staan

als ik boot dan geeft hij cheking media dan media fail en dan no bootable medi found ik heb een originele windows 7 schijf in de speler zitten ik heb ook al een externe dvd speler geprobeerd ook heb ik een bootable usb stick gemaakt maar niks werkt het enige wat wil is een herstel usb van windows 8 maar die wil hij er juist niet op hebben

ik heb ook al een ultimate boot cd geprobeerd maar ook die doet het niet

ik kan nog niet eens de harde schij formatteren of partities verwijderen

Laatst bewerkt door een moderator:
@kwajong67
Al eens van de knop "Bericht aanpassen" gehoord?
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

Ik zou eerst gewoon windows 8 er weer op gooien en beginnen met een schone lei, zodat je iig die weer werkend hebt. Vanuit daar weer opnieuw gaan proberen te downgraden naar Windows 7. Want vanaf een verziekte Windows installatie willen werken geeft sws problemen.

@kwajong67
Al eens van de knop "Bericht aanpassen" gehoord?
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

ok zal ik doen sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan