laptop toetsenbord faalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
ik heb hier een laptop nog niet zo oud en werk er regelmatig mee
maar nu is het zo dat als ik aan het typen ben dat sommige toetsen soms niet werken

kan een half uur typen dat ik niets heb en soms dat het zo is dat ik 10 min bezig ben ofzo dat dan sommige toetsen af en toe falen ...

aan wat zou dit kunnen liggen en wat zou ik eraan kunnen doen ?

hartelijk dank

mvg

Nieuw toetsenbord ?
Als je het merk en exacte type geeft, kunnen we je verder helpen.:)

ik weet niet welk merk je hebt, maar bij toshiba is dat een gekend probleem dat makkelijk is op te lossen met een bios update.

info laptop :

toshiba satellite L670-1HM

core i5 - 460M
2048 MB Ram
500gb hdd
17.3 inch scherm led
...

hoop dat dit voldoende info is ?
en hoe kan ik dit probleem nu oplossen ?
zo een bios update hoe werk dat allemaal ?

kan ik wat uitleg krijgen dan ?

of wat is het beste eraan te doen ?

hartelijk dank

op de laptop staat ook

windows 7 home premium 64-bit geinstalleerd
taal : nederlands

dank u

Een bios update gaat met de nodige risico's gepaard als je er niet bekend mee bent.
Ik zou terug gaan naar de verkoper als hij nog niet zo oud is.
2 Jaar garantie heb je sowieso.

soms info over hoe je dat moet uitvoeren en met wat ?
zo een bios update

mvg

heb die bios update nu gedownload , maar als ik nu de setup ga uitvoeren en bios word dan geupdate , gaat er dan iets van men bestanden of programma's weg zijn ?

of wat veranderd er eigenlijk ?

mvg

Er gaat niets verloren van je bestanden, een bios update staat geheel buiten je besturingssysteem.
Bios is een progamma wat als eerste je hardware controleerd en zorgt dat het op de juiste manier geconfigureerd wordt.
Daar er in de loop van de tijd verbeteringen worden aangebracht door de fabrikant is het zeker aan te bevelen (bij problemen ) om een bios update door te voeren.
Maar als je het vernaggelt ( verkloot ) mag je een nieuw moederbord aanschaffen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Hang hem in elk geval aan de stroom en blijf overal vanaf als hij bezig is.
Je bios zit in een chip, gesoldeerd op je moederbord en bij misprogammeren werkt niets meer.
Dit is niet om je bang te maken, maar wees gewaarschuwd.
Lees dus de manual door en normaliter is er niets aan de hand.

ok hartelijk bedankt nog 1 klein vraagje heb nu die update gedownload maar er is wel geen uitleg bij zoals je zei en als ik op handleiding downloaden klik krijg ik een handleiding over de pc zelf en daar staat dan weer niets in over een bios updaten
tenzij ik er overgekeken heb .

en als ik voor een andere pc als moederbord 1 heb van gigabyte , moet ik dan op site van gigabyte gaan om deze te updaten of hoe werkt het anders om zo een update te vinden ?

mvg

Uitpakken bv. met winrar en het .exe bestand uitvoeren.

als ik voor een andere pc als moederbord 1 heb van gigabyte , moet ik dan op site van gigabyte gaan om deze te updaten of hoe werkt het anders om zo een update te vinden ?mvg

Inderdaad, daar krijg je de juiste bios of whatever you want:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan