laptop toetsenbord vochtig

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
heb soep op men laptop gemorst nu gaan er drie toetsen niet meer waaronder de alt gr toets , nu kan ik geen apestaartje tijpen ...

mijn vraag is of dit te herstellen is of het duur is ?

alvast bedankt
johnny

Probeer hem eens uit mekaar te halen (mits je een beetje technisch bent en de garantie voorbij is), waarschijnlijk kun je met een wattestaafje en wat alcohol al heel wat doen...

heb hem al twee dagen op de verwarming staan eerst gingen er meer toetsen niet maar deze drie blijven stuk , ik maak soms zelfs computers maar van laptops of toetsenborden ken ik helemaal niets.

alvast bedankt voor je reactie

Met een stofzuiger wil het ook wel eens lukken (stukjes weg zuigen waar je niet bij kunt komen)!!!!

Geplaatst door a194645
heb soep op men laptop gemorst nu gaan er drie toetsen niet meer waaronder de alt gr toets , nu kan ik geen apestaartje tijpen ...

mijn vraag is of dit te herstellen is of het duur is ?

alvast bedankt
johnny

Kan ons allemaal overkomen en dus ook mij. Ik heb een goede oplossing. Je toetsenbord uit de laptop nemen; een emmer water klaar zetten met water van ongeveer 70 graden (je brandt net niet je handen); één druppel afwasmiddel in het water doen; het toetsenbord drie of vier keer in het water op en neer bewegen; afschudden en met een handdoek verder droog maken; een of twee dagen boven de verwarming laten drogen; toetsenbord weer in de laptop plaatsen; hij zal het in de meeste gevallen weer goed doen. Succes niet compleet, dan de procedure herhalen.

Zie mijn verhaal op
http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/toetsenbord.pdf

Geplaatst door JaapJvanVeen

Kan ons allemaal overkomen en dus ook mij. Ik heb een goede oplossing. Je toetsenbord uit de laptop nemen; een emmer water klaar zetten met water van ongeveer 70 graden (je brandt net niet je handen); één druppel afwasmiddel in het water doen; het toetsenbord drie of vier keer in het water op en neer bewegen; afschudden en met een handdoek verder droog maken; een of twee dagen boven de verwarming laten drogen; toetsenbord weer in de laptop plaatsen; hij zal het in de meeste gevallen weer goed doen. Succes niet compleet, dan de procedure herhalen.

Zie mijn verhaal op
http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/toetsenbord.pdf

Vind ik nogal een drastische maatregel.
1° water van 70° en dan je vingers niet verbranden ???? Ik denk dat je snel je handen zal terugtrekken.
2° er zijn goede cleaning sprays op de markt.

Dus maw. PC uit -> In dit geval gebruik uw spray. en laat even inwerken. Met een half harde verfborstel reinig je keyb. Hou de stofzuiger bij de hand. Daarna met een vochtige spons neem je alle onzuiverheden mee. Laat de PC een nacht in een warme ruimte rusten.
Proberen waard dacht ik.

[QOUTE]Dus maw. PC uit -> In dit geval gebruik uw spray. en laat even inwerken. Met een half harde verfborstel reinig je keyb. Hou de stofzuiger bij de hand. Daarna met een vochtige spons neem je alle onzuiverheden mee. Laat de PC een nacht in een warme ruimte rusten.
Proberen waard dacht ik.
[/QUOTE]

We hebben het hier niet alleen over toetsen, maar over vervuiling van het complete mechaniek. Ik ga hier geen verhaaltjes vertellen als ik het zelf al niet meerdere malen heb uitgevoerd.

Geplaatst door JaapJvanVeen
[QOUTE]Dus maw. PC uit -> In dit geval gebruik uw spray. en laat even inwerken. Met een half harde verfborstel reinig je keyb. Hou de stofzuiger bij de hand. Daarna met een vochtige spons neem je alle onzuiverheden mee. Laat de PC een nacht in een warme ruimte rusten.
Proberen waard dacht ik.

We hebben het hier niet alleen over toetsen, maar over vervuiling van het complete mechaniek. Ik ga hier geen verhaaltjes vertellen als ik het zelf al niet meerdere malen heb uitgevoerd.
[/QUOTE]

Ik heb het inderdaad ook niet over de toetsen alleen. Met de matrix print van het toestenbord, zal er niets aan de hand zijn. Die is goed ingepakt met alle folie's.

Het kan zijn dat er nog wat "vermicelli" onderaan de toetsen plakken. Dan kan dit met die "super cleaner" opgelost worden.

Niet iedereen is een techneut die zomaar zijn laptop of PC kan demonteren en terug zetten.

Jij kan dit en ik ook. Maar andere mensen???

vint het toch raar heb de toetsen eraf gedaan alles lijkt mooi proper en droog het is een nieuwe laptop van acer intel pentium2800ghztravelmate 250 :(

Geplaatst door a194645
vint het toch raar heb de toetsen eraf gedaan alles lijkt mooi proper en droog het is een nieuwe laptop van acer intel pentium2800ghztravelmate 250 :(

Dan kan het inderdaad nog onder het toetsenbord zitten, en dan vrees ik dat je zal moeten demonteren.

heb het toestenbord eruitgehaald met de stofzuiger en haardroger behandeld hielp niets , dus dan maar het water in , nu doen ook de rechtse toetsen het niet meer of tis te zeggen het zijn nu cijfers.
maar apestaartje gaat nog steeds niet dus toetsenbord is gewoon stuk.

ik naar de winkel ..ze moeten het opsturen naar acer ( keybord niet los te krijgen ) zou me met verzend kosten en heel de nest een 400 € gaan kosten ( de laptop is een jaar oud ) dat vind ik echt veeeeel te veel .

het is een travelmate 250 15 inch scherm pentium 2.800 ghz ,toetsenbord : model NSK-AC61A vesion belgian.

is dit echt niet los of tweedehands te krijgen

alvast bedankt
johnny

Hier zit een toetsenbord voor een Acer tussen. Misschien past die in jouw laptop? Is in ieder geval een stuk goedkoper dan door Acer te laten repareren.
En ik zou de tip van Jaap toch eens proberen. Als je de boel meteen laat drogen ontstaat er niet tot nauwelijks roest.

Zoek eens op marktplaats. Naar: laptop onderdelen, defecte laptop, laptop toetsenborden, acer defect, ect.

PS. Tijdens het schrijven van dit berichtje ging er mooi een bak koffie over mijn toetsenbord & aantekeningen heen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
oke dank je al voor je reactie ( als iemand nog tweedehands toetsenbordjes die ik zoek weet hoor ik dit graag )

fuego , heb het toetsenbord net zoals beschreven int water gestopt en op de verwarming twee dagen (bijna)laten drogen heb het nu opnieuw gedaan maar heb er geen goed ook in.

alvast bedankt
johnny

Er zijn er ook een paar verkopers op marktplaats die alle onderdelen voor alle laptops lijken te hebben... en goedkoper dan bij de fabrikant kan het natuurlijk altijd!
Als je de laptop op een vaste plek staat kun je natuurlijk ook een extern toetsenbord erop aansluiten... maar dit is wel echt een houtje-toutje oplossing.
Er zijn ook programma's waarmee je ongebruikte toetsen ergens anders voor kunt gebruiken. Misschien kan dit ook een oplossing zijn. Als het alleen het apenstaartje betreft kun je misschien bijv. het # teken softwarematig vervangen door het @ teken.

dat laatste zou een oplossing zijn als alleen zoals voorheen men apestaartje het niet deed , nu zit ik op men laptop met een extern toetsenbord via usb pffff dat is natuurlijk niet de bedoeling.

ik denk dat er maar één oplossing is namelijk een tweedehands zien vast te krijgen een nieuw is gewoon belachelijk duur.

zeer bedankt voor weeral interesante uitleg
vriendelijke groetjes
johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan