Laptop traag maar in veilige modes niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

colaboer4

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een vaag probleem. Ik heb hier een laptop staan die heel traag is als ik hem opstart. Ik kan hem niet meer afsluiten omdat hij continu vast hangt.

Als ik hem in veilige modus opstart doet hij alles perfect. Iemand enig idee hoe dit kan.

Met vriendelijke groet,
colaboer4

Dat kan ja. In Veilige Modus start hij heel programma's niet op en dat gaat dus sneller en is je laptop sneller. Heb je al eens uitgebreid gescand op Spyware/Adware en dergelijke?

Download Superantispyware eens.

www.superantispyware.com en daar de FREE versie. Update deze en laat hem uitgebreid scanne. Dit kan een tijdje duren.
Verwijder daarna alle gevonden infecties. Draai dan ook eens CCLEANER en laat deze de boel eens opschonen.

Kijk dan wat het effect is op je systeem.

probeer zeker eerst een de de tips van raymond bos, kijk daarna eventueel eens in msconfig welke processen er allemaal opstarten ...

Ja ik heb met CCleaner wat scans gedaan en problemen verholpen, en met ERD commander heb ik op malware gescant

het effect was niet groot

ERD zegt mij niks dus probeer SAS maar.

En kijk eens wat er allemaal opstart zoals Jelpot zegt.

ERD is een programma dat je van een cd opstart en vervolgens los van je besturingssysteem iets kunt doen zoals scannen. Ik zal msconfig is opschonen

Ik ken het echt niet en raad je echt aan SAS FREE te nemen maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

ERD:

Description:
When your server or workstation won’t boot, you need ERD Commander 2005. ERD Commander 2005 boots dead systems directly from CD into a Windows-like repair environment. You’ll have full access to the dead system’s volumes, so you can diagnose and repair problems using tools located on the ERD Commander 2005 Start menu.

Heeft dus niks met Malware te maken een ik weet niet wat je met dat programma gedaan hebt en waarom je het gebruikt hebt maar het heeft totaal geen zin voor malware dus.

Je kan wel scannen op malware, maar laten we deze discussie maar stoppen ;). Er staat anti-virus sofware op en heb hem al een aantal keer gescant met verschillende software. Ik ben hem nu aan het defragmenteren.

Het opschonen van msconfig scheelt ook wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan