laptop traag na schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik ben met een laptoip van iemand bezig, hier zat een virus op en was al wat traag, dus heb ik de laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik heb verschillende updates van windows geinstalleerd en een aantal programma's (ccleaner, avg, mallware bytes en office2007).

Als ik nu de laptop opstart duurt het wel lang voordat hij is opgestart, het scherm dat windows geladen wordt blijft wel even in beeld en daarna krijg ik welkom scherm en deze blijft ook weer een aantal seconden in beeld. En als ik wat wil doen is ie erg traag en loopt ie soms vast.

wie weet hoe dit kan en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

en de laptop is wel virusvrij??

allereerst avg zou ik verwijderen daar zou ik micrsoft security Essentials voor in plaats zetten en malwarebytes heb je dat er nog stees op want 2 virusscanners is funest.
en welke browser heb je erop en welk besturingsysteem heb je er op?
wat zijn de specs van de laptop?
zou je deze vragen ff willen beantwoorden dan kunnen we ff verder jouw helpen:thumb:

allereerst avg zou ik verwijderen daar zou ik micrsoft security Essentials voor in plaats zetten en malwarebytes heb je dat er nog stees op want 2 virusscanners is funest.
en welke browser heb je erop en welk besturingsysteem heb je er op?
wat zijn de specs van de laptop?
zou je deze vragen ff willen beantwoorden dan kunnen we ff verder jouw helpen:thumb:

Wat is er mis met avg? is dat minder als een microsoft security essentials? ik zal malwarebytes wel verwijderen. ik gebruik IE9 met windows 7.
specificaties van de asus laptop:

Intel core i3 2.10ghz
4gb geheugen
64 bits

Het opstartscherm van windows bij het laden dat duurt al bijna 1 minuut, daarna wordt het beeld een aantal seconden zwart, daarna welkoms scherm en daar blijft ie ook al weer een aantal seconden laden. Als de laptop eenmaal opgestart is, werkt hij nu opzich wel naar behoren, maar nog niet zoals het hoort.

Start die wel snel op in de veilige modus? Daar zou ik eerst gaan kijken, voor hetzelfde geld ligt het probleem niet bij de extra software, maar bij windows, dat het virus nog niet helemaal verwijdert is. Dit kun je mooi vinden als hij ook in de veilige modus niet snel opstart. doet hij het daar wel goed en snel, dan zou ik via msconfig de opstartprogramma's uitzetten en langzaam weer aan zetten, zo kom je dan achter het probleem.

het gaat in de veilige modus iets sneller, maar kan niet echt zeggen dat het super snel gaat, hoe kan ik er achter komen of het virus er misschien nog in zit? met een hijacklog of op andere manier?

Laatst bewerkt door een moderator:
als hij ook in de veilige modus niet snel opstart, ligt het normaal gesproken ergens anders, de harde schijf is die nog wel in goede conditie? je zou eens een hd benchmark kunnen draaien, kijken of de hd het probleem is. Meestal als je in de veilige modus ook geen goede prestaties hebt ligt het meestal aan de hardware of aan windows, omdat windows buiten de bestanden om die windows altijd nodig heeft, geen extra programma's opstart. Ook geen drivers.

De hardeschijf is nog in goede conditie, hier mankeerde niks aan, dus probleem kan niet aan de hdd liggen. Opzich werkt windows wel redelijk normaal, alleen zit het meeste met het opstarten wat wel even duurt. Hoe zou ik daar achter kunnen komen of het aan de hardware of windows ligt? of is er nog iets wat ik zou kunnen proberen?

Zijn wel alle stuurprogramma's geïnstalleerd? Check dit met [windowstoets & r] ➟ typ: devmgmt.msc

Ja alles is gewoon netjes geinstalleerd, geen uitroeptekens oid erbij......

@fcgrunn,

Ik heb een aantal quotes verwijderd van je, het is niet nodig te quoten als je direct op iemand reageert.

ik heb heb het programma gedownload en alle drivers zijn nu up-to-date, maar het opstarten is niet sneller geworden.

Ok, dan is het niet hardwarematig.
Probeer de volgende methoden:
1. Download TFC & sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

2. Download Privazer.
Laat het programma alle temp- & junkbestanden opruimen

3. Maak een herstelpunt aan & installeer eventueel jv16 Powertools 2012. Laat deze alles schoonmaken & verwijder het erna met Revo uninstaller. Het is een 60 dagen proefversie maar maakt zeer veel schoon.
Kan zijn dat je sommige programma's zoals Flashplayer opnieuw moet installeren maar dat is zo gebeurd.

4. Download SpeedFan
Ga naar tabblad -> S.M.A.R.T. -> selecteer Hard disk -> kies voor de juiste schijf en klik erop -> en maak een screenshot -> post die in je volgende bericht.

5. Lees ook deze handleiding voor een schone pc

6. Stel tenslotte de Windows Experience Index opnieuws samen. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar

7. Mochten bovenstaande punten niet geholpen hebben, doe dan het volgende:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

Deze waarden lijken ok.
Klik op de tab Readings → Klik Configure → Selecteer hier Temp1 & Core afhankelijk wat er bij jou staat.
Indien de waarde te hoog is, kun je deze hier onderin instellen. Een "normale" waarde is zeker van toepassing op de snelheid van je computer...

ik heb er instaan:

GPU, HD0, Temp1, Core0, Core1 en bij allen is de Desired 40 en Warning 50

ik heb geen idee of ik iets kan of moet veranderen

Kun je hier eens een lijstje plaatsen van de programma's die bij jou in msconfig/opstarten staan. Misschien is er een programma dat zoveel processorsnelheid gebruikt, dat hij de rest vertraagd bij het opstarten.

Zou je de rest ook even kunnen posten, hier zit volgens mij niets eigenaardigs bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan