laptop traag zonder reden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titan1655

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2015
Beste leden
Een goede twee weken geleden heb ik Windows 10 geïnstalleerd op mijn compaq Presario CQ71 en alles ging prima en sindsdien heb ik het ook niet meer gebruikt. Gisteren heb ik het weer eens opgestart maar het was erg langzaam, Windows verkenner opstarten duurde 10 tal minuten. Daarna in veile mode opgestart en schoon gemaakt met ccleaner die niet veel vond (in veilige mode werkte alles prima). Daarna windows weer opgestart en nog steeds traag. Task manger opgestart en processor gebruik was rond de 50 % en ram gebruik rond 30 %. Daar lag het dus niet aan. Ik ben nu een schone installatie aan het uitvoeren maar die gaat ook erg langzaam, al 20 minuten en nog maar op 17% voor bestanden voorbereiden voor de installatie.

Volgens mij kan het niet aan Windows liggen.
Waaraan zou het kunnen liggen?

Hartelijk bedankt voor jullie hulp

Hoi,

In veilige modus werkt hij wel lees ik meestal heb je dan en driver conflict alle drivers zekers geïnstalleerd? en ja win 10 dat weet wat, ik betwijfel of alles er al klaar voor was hier ook op 3 notebooks ook al weer terug naar de oude besturing en gezien win 10 sectie hier op Helpmij.nl ben je niet de enige met problemen. nee ik wacht nog wel een poosje met win 10

Laatst bewerkt:
Alle drivers waren geïnstalleerd. In begin had ik geen probleem maar pas nadat ik het na twee weken weer heb gebruikt. Maar een schone installatie zou toch snel moeten gaan? Nu is er net 50% bereikt met voorbereiden van bestanden voor installatie.

Hoi,

Jammer dat je al opnieuw bent begonnen maar hier wou het ook als slecht met 1 notebook met veel geduld toch nog gelukt maar ideaal nee verre van dat vind ik .

Inderdaad niet slim om eerst advies te vragen en dan toch je eigen plan te trekken. :rolleyes:

Er zijn andere vragen over geweest, en daar was het meestal dat Windows 10 eerst updates gaat ophalen/installeren voordat hij weer 'snel' is.
Dus een beetje geduld (desnoods zelf Windows Updates starten via Configuratiescherm -> Zoeken naar updates om te verifiëren of inderdaad alle bekende updates al geïnstalleerd waren of niet).

Tijs.

Op 15 uur een schone installatie gestart en nog steeds niet ingelogd het blijft maar laden en laden. Wat kan ik nu best doen?

Geen idee, ik reageerde op de originele vraag. MOGELIJK is de computer/laptop nu bezig met updates, maar kan ik niet bepalen.
Zonde dat je opnieuw begonnen was, dan had je dit nieuwe probleem niet gehad.

Ik zou de computer/laptop nog zo laten staan voor meerdere uren en het schijflampje in de gaten houden "of er nog wat gebeurt".

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan