Laptop tript 'em

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellenl

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Goedenavond deze avond,

Sinds een dag of twee heb ik problemen met mijn laptop. Hij valt namelijk steeds uit.
Er gebeurt dan het volgende:
Hij loopt eerst voor 2 seconden vast en dan verschijnt er een blauw scherm met daarop een tekst (IMAG0090.jpg) en vervolgens start de computer opnieuw op. Soms tript hij daarna meteen weer maar soms duurt het ook even.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en misschien wil die persoon de oplossing ook nog met me delen?

Alvast bedankt,

Jelle

EDIT: Ik heb Windows 7 al opnieuw geinstalleerd en systeemherstel verschillende keren toegepast. Het heeft allemaal niet geholpen.

Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik ook gehad, volgens mij is er dan hardware kapot. Bij mij was de CPU cooler kapot. Die heb ik toen vervangen en hij liep weer als een zonnetje. Maar het zou ook iets anders kunnen zijn volgens mij. Maakt je CPU cooler geen lawaai ?

Laatst bewerkt:
Hoi,
uitleg Bug_Check_Code
Vraag: valt hij meteen uit tijdens opstarten of als je buroblad is geladen?
Heb je pas nieuwe software geïnstalleerd (antivirussoftware o.i.d.)? Updates binnengehaald voor de hardware o.i.d.?
Of is het zomaar uit het niets ontstaan?

Laatst bewerkt:
Welke laptop gebruikt u? Het is belangrijk dat je dit steeds vermeld. Zo zijn er soms updates van windows die bepaalde drivers kapotmaken of corrupt maken.

En ook uw probleem kan hiervan een oorzaak zijn.

Zie bijvoorbeeld naar het HP HDX18inch probleem waar de graka drivers niet werkten onder windows7. En mensen moesten toen in regedit keys aanpassen.

Windows toets + R en in het vakje: %systemroot%\minidump

Zoek naar de 3 recentste .dmp files en load ze ergens up.

Post de link naar je upload .dmp files in je volgende reactie.

@ Bartdekoe, Ik zou niet weten wat een CPU cooler is dus ik kan ook niet zeggen of ie lawaai maakt.
@ Mik Zjegger, hij valt uit als het bureau blad geladen is. Ik heb 2 dagen geleden geprobeerd een nieuwe versie van divx te downloaden. Volgens AVG zat daar malware bij en stom genoeg heb ik dat toen niet verwijderd. Ik dacht dat het probleem dan verholpen zou zijn door windows opnieuw te installeren. heb daarna nog een virusscan gedaan en systeemfouten gecontroleerd en verholpen maar het probleem is er nog steeds.
@ Rowenco, Ik heb de Acer Aspire 5334.
@ Driesiooo, http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BVT8ICYQEOLZ.dmp en http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3TGMZG6Y6QTK.dmp en http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LZMMR7SDIKLT.dmp ze staan op volgorde van de 2 na laatste tot de laatste.

Bekijk bijlage volledig_rapport_a.txtBugCheck 1E, {ffffffffc0000005, fffff80002a63047, 0, 7efa0000}

Debug session time: Wed Aug 3 14:47:53.523 2011 (UTC + 2:00)
System Uptime: 0 days 1:49:37.302

Probably caused by : ntkrnlmp.exe ( nt!RtlImageNtHeaderEx+3f )

Some register values may be zeroed or incorrect.

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Arg1: ffffffffc0000005, The exception code that was not handled
Arg2: fffff80002a63047, The address that the exception occurred at
Arg3: 0000000000000000, Parameter 0 of the exception
Arg4: 000000007efa0000, Parameter 1 of the exception

PROCESS_NAME: chrome.exe

Deïnstalleer eerst Chrome en daarna herinstalleren. Ook zijn enkele registersleutels beschadigd mogelijk door malware. Run de foutcontrole eens. Heb je toevallig ooit een Registery Utility (zoals een opschoner voor het register) gebruikt?

Laatst bewerkt:
ik heb laatst pc tune up van avg gebruikt als je dat met een Registy Utility bedoelt. Wat bedoel je precies met de foutcontrole? Zit dat gewoon in je computer? Ik zal in ieder geval Chrome even herinstalleren!

Voor de foutcontrole:

1. Dubbelklik op Deze computer en klik met de rechtermuisknop op de vaste schijf die u wilt controleren.
  2. Klik op Eigenschappen en klik op Extra.
  3. Klik onder Foutcontrole op Nu controleren. Er wordt een dialoogvenster weergegeven met Opties voor schijfcontrole,
  4. Gebruik een van de volgende procedures:
    • Als u Chkdsk in de alleen-lezen modus wilt uitvoeren, klikt u op Start.
    • Als u fouten wilt herstellen zonder het volume op beschadigde sectoren te controleren, schakelt u het selectievakje Fouten in het bestandssysteem automatisch controleren in en klikt u op Start.
    • Als u fouten wilt herstellen, beschadigde sectoren wilt zoeken of leesbare informatie wilt herstellen, schakelt u het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in en klikt u op Start.
  5. Opmerking Als een of meer bestanden op de schijf geopend zijn, wordt het volgende bericht weergegeven:
    • De schijfcontrole kan niet worden uitgevoerd omdat het schijfcontroleprogramma exclusieve toegang tot enkele Windows-bestanden nodig heeft. U kunt alleen toegang tot deze bestanden krijgen als u Windows opnieuw start. Wilt u de schijf controleren bij de volgende keer dat de computer wordt opgestart?
    • Klik op Ja om de schijfcontrole te plannen en start de computer opnieuw op om de schijfcontrole te starten.

Wil je ook even kijken of de volgende update geïnstalleerd is: Windows Update KB973879. Deze kan met ntkrnlmp.exe interferen.

Laatst bewerkt:
Als er géén fouten zijn gevonden, gaan we iets anders proberen;
In start zoekvenster type je: cmd Klik hier op met de rechtermuisknop 'Als administrator uitvoeren'. Je krijgt een zwart DOS-venster hierin type je:
sfc /scannow

Laatst bewerkt:
De fouten controle heeft niet geholpen ik kreeg weer de foutmelding. Maar nu kreeg ik een andere melding (IMAG0091.jpg). Iemand enig idee wat dit nu weer is?

Als dat ook géén effect heeft, volg onderstaande:

Nota: Voor je hier aan begint, wil ik dat je belangrijke documenten ergens op extern apparaat kopieert. Tevens dien je Systeemherstelpunt aan te maken, zodat we ingeval van andere problemen terug kunnen.

1. Drivers herinstalleren met DriverSweeper:

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

2. Memtest86 runnen:

http://memtest.org/

° Eerst de ISO op cd branden, indien je hiervoor meer informatie wenst, geef dit dan aan.

De CMD zegt: Er zijn beschadigde bestanden gevonden en hersteld. Moet ik dan nu gewoon afwachten of mijn computer weer uitvalt of niet?

Ja wacht maar af..

Hopelijk heeft hij de desbetreffende bestanden herstelt en heb je dat probleem niet meer.

Maar het zou eerder niet-driver gerelateerd zijn, terwijl je foutcode daar wel wijst. Soms zie je al wel eens twee-ledige problemen.

Laatst bewerkt:
Ook dit heeft niet geholpen. Ik ga nu je laatste optie proberen.

1. Hélaas DriverSweeper is niet meer beschikbaar vanwege fouten.

I.v.m. je laatste BSOD kun je het volgende eens lezen: http://support.microsoft.com/kb/979903/nl
Er is een hotfix voor jouw laatste BSOD uitgebracht.

2. Memtest86 zou je zéker eens moeten runnen, om te kijken of het een hardware probleem is.

Laatst bewerkt:
Ik heb drive sweeper nog ergens anders gevonden en die andere 2 dingen zal ik ook nog proberen.

memtest wil om de een of andere reden niet lukken. Ga nu de hotfix proberen, Andere oplossingen zijn nog steeds welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan