Laptop tript 'em

Status
Niet open voor verdere reacties.
We gaan de laatste BSOD eens analyseren;

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier en installeer de tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selecteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.

Laatst bewerkt:
Windows toets + R: Geef daarin: EventVwr.msc

Er opent een logboek geschiedenis, ga eens kijken bij 'Systeem' en 'Toepassing'. Je kan kijken vanwaar het probleem naar voor komt.

We weten nu dat het een driver is en de kans dat het probleem hardwarematig is, zéér klein is. Dus het moet op te lossen zijn..

Hier kan je ook meer informatie vinden omtrent deze BSOD: http://aumha.org/a/stop.htm

Laatst bewerkt:
Bij "systeem" krijg ik een heleboel "kritieke" meldingen allemaal van Kernel-Power.
Voor de rest krijg ik een heleboel 'foutjes' van o.a. DNS client event, service control manager, distributed COM, eventlog, bugcnotrole, bowser, WLAN-AutoConfig en WindowsUpdateClient

Veel wil ik niet direct zeggen maar ik heb wel een hele tijd gehad dat als mijn vader op internet ging dat mijn verbinding met internet dan wegviel (we gebruiken dezelfde router) en als iik dat met een openbare router met voldoende bereik verbinding wilde maken dat dat niet lukte en dat de probleemoplosser zei dat ik een probleem had met mijn netwerk adapter

Mijn vraag is; Doet de BSOD (Dat blauwe scherm) zich ook voor in veilige modus?

Oh, nee volgens mij niet.

Ik weet vrijwel zeker van niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande Engelse instructie op volgorde;

° Je zal dit moeten proberen in veilige modus omdat de gewone te veel BSOD gaat geven.

1. Download Driver Cleaner Pro or Driver Sweeper (both have free versions; make sure the version will work with your OS) to your desktop screen and install.

2. Download the latest diver(s) for your video card and internet drivers but don't install them.

3. Uninstall your video card drivers and reboot your PC into Safe Mode. Run Driver Cleaner Pro or Driver Sweeper but ONLY for the video card drivers and internet drivers. I had someone use it on their chipset drivers! If it doesn't find any video card drivers or internet drivers that is quite okay.

4. Reboot and install new video card drivers.

Laatst bewerkt:
De drivers die oop de site van Intel staan werken niet op mijn celeron processor. Ik zoek drivers voor de Mobile Intel(R) 4 series express chipset family.

Ik heb nog een versie van memtest gevonden en die scan levert verder niks op. Als jullie verder ook niks meer weten dan sluit ik dit topic en laat ik mijn computer wel even nakijken bij de plaatselijke computer winkel.

Ik heb nog een versie van memtest gevonden en die scan levert verder niks op. Als jullie verder ook niks meer weten dan sluit ik dit topic en laat ik mijn computer wel even nakijken bij de plaatselijke computer winkel.

Ja, ik denk dat het in jouw geval best is dat je 'm even binnen brengt bij de PC-boer. Geef de BSOD aan en dat er vermoeden is van hardware en/of softwareprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan