Laptop >TV > Slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hoi :D
Ik heb een laptop met Display Output naar Lcd tv PC IN aangesloten .
Als ik nu een film afspeelt van mijn laptop naar LCD tv , dan krijg ik een perfect
beeld te zien , dus dat heb ik goed aangesloten .
Nu het geluid :
Ik heb een audio kabel ingeplugt in Phone Output van mijn laptop en daar vandaan naar
LCD Tv EXT-3 met het rode en witte stekkertjes.
Nu is het zo , ik heb wel geluid maar zeer zacht .
Als ik het geluid van de tv op zijn hards zet gaat de tv brommen , het muziekgeluid is dan wat harder , maar de stem geluiden is bijna niet hoorbaar , dus met al een doffig geluid , geluid word dus ingebonden .
Is er meschien nog iets wat ik nog moet instellen om normaal geluid te krijgen ?

Kijk eens bij VOLUMEREGELING hoe het volume van de uitgang staat.

RE: antwoord

Hoi,

Dit probleem had ik eerst ook.

Doe het als volg om het geluid harder te zetten,

1) als het mogelijk is de laptop hardwarematig harder zetten, door volume knopje te draaien, als de laptop hier niet over beschikt deze stap overslaan.
2) Ga naar start > Instellingen > Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparaten > Daar staat al een volumeschuifje, mijn advies is deze helemaal open te zetten zodat je het geluid zelf kan regelen met de tv
3) Is het geluid nog te zacht? Klik dan op het tabblad Audio en en dan volume van afspelen van geluid
4)Wave schuifje helemaal open zetten en schuifje van volumeregeling helemaal openzetten, hiermee moet het probleem opgelost zijn
5) mocht het geluid nog zacht klinken, kan het aan uw afspeelprogramma liggen van b.v. uw dvd speler van de pc, ik gebruik zelf powerDVD 6 deluxe en hierin moest ik eerst zelf het geluid harder zetten. Dit zult u met uw eigen Dvd\video afspeelprogramma ook moeten doen.
6) Nu zou het probleem opgelost moeten zijn:thumb:

Groetjes, Stephan

Hoi monaco
Je bedoeld de volume van de laptop , ja die volume heb ik ook op zijn hards gezet ,
dat gaf ietsie meer hoorbaar meer geluid op de tv , maar meer ook niet

Hoi stephond !

ik heb al jouw optie's uitgeprobeerd en ingesteld , ik gebruik zelf Window Mediaplayer
daar kan ik nog iets met de equalyzer instellingen doen , maar dat helpt weinig.
Ik ga kijken of ik een trial van powerDVD 6 kan downloaden , meschien dat het helpt .
je gaat het horen als het gelukt is ;)

Laatst bewerkt:
Gaat niet lukken

Zo te zien gebruik je de verkeerde ingang van je TV.

Bij instellingen moet je in kunnen stellen waar het geluid binnen komt bij PC-in Als je ext 3 gebruikt moet je ook daar de video in van nemen.

Eric.

P.s. let ook op dat je geen DTS kiest, tenzij je laptop DTS uit heeft.

Meschien dat iemand zooo lief is om ff in de gebruikers handleiding te kijken :D
daar staat een flinke foto bij van alle aansluitingen .

http://www.jvc.nl/download.php?type=2

LT-26S60BU/SU, LT-32S60AU/BU/RU/SU, LT-37S60BU/SU is een pdf bestandje van 2.01 MB

Kom er nog niet uit

Gedownload en bekeken.

Als je bij je TV kiest AV en dan EXT 3 verdwijnt dan het beeld van je PC?

Of doet je TV tuner het niet als de PC is aangesloten ?

Eric.:thumb:

Eric , als ik op de knop AV druk dan valt het beeld van me laptop weg , en krijg ruis te zien .
Als ik op de knop van de afstandsbediening met het info tekentje i druk , dan kan
ik gewoon weer uit die Menu lijst, PC selecteren , en dan krijg ik weer het laptop beeld .
Ik kan gewoon tussen tv zenders met normaal geluid en laptop met slecht geluid schakelen .

Laatst bewerkt:
Ok

maar als je EXT 3 kiest, heb je dan wel goed geluid van je laptop.

(meestal moet je dan een paar keer op AV drukken]
Bij anderen weer op de nul [0]

Eric.

Nee Eric ,als ik EXT 3 kiest heb ik geen llaptop beeld meer , maar wel het zelfde
slechte geluid als met laptop beeld :confused:
Heb ondertussen ook al een ander audio kabel gebruikt , dacht meschien dat het
daar aan zou liggen , maar tevergeefs :(

Eric , Ik ben het voor nu ff helemaal zat , en ga er een nachtje over slapen ,
om morgen met frissen zin , het probleem proberen op te lossen .
Alvast voor nu bedankt voor de hulp , en meschien tot morgen :D

Bizar

Als je een koptelefoon in die uitgang van je laptop duwt, heb je dan wel goed geluid ?

En hoe hebt je het verloop van jack naar tulp gemaakt.

Hasta manjana,

Eric.

Goeie morgen :D

Ja als ik me koptelefoon gebruikt , jaa dan heb ik perfect geluid, de geluiden en stemgeluiden
zijn het zelfde en kan hem keihard zetten .
Ik heb gewoon 1 audio kabeltje met aan de ene kant 1 stekkertje voor naar de koptelefoon ingang van me laptop , aan de andere kant van het draad zitten 1 rode en een witte stekker , en die gaan naar de rode en witte ingang van de tv bij EXT 3.
Ik heb ook ff Mp3 muziek geluisterd van laptop naar tv ,
Het zelfde dus , stemgeluid bijna niet hoorbaar , maar de muziekgeluiden zeg maar trommels toeters en bellen zijn wel harder .

Laatst bewerkt:
Paar uur later ....

Heb nu ondertussen de laptop aangesloten op de audio installatie , wandt
ik dacht meschien is er iets stuk aan de aansluitingen op de tv.
Maar nee , ook op de audio installatie krijg over al mijn surround boxen dat zelfde doffe ingetogen geluid wat ik net als bij de tv niet harder kan zetten .
heb ook die optie van stephond om powerDVD 6 deluxe te gebruiken , zonder resultaat :(
Zou het dan aan een of andere instelling van mijn laptop liggen ?
maar wat voor instelling ...................?

Weer 1 dag later

Goedemorgen alweer :D

Ik heb vanmorgen ook ff mijn exsterne geluids boxen ,van mijn computer aan de laptop aangesloten , dus het stekkertje van de exsterne geluids boxen uit de computer gehaald,
in Phone Output van de laptop , en heb schitterend geluid !
Dus het ligt niet aan de laptop
kabeltje had ik al gecontroleerd , daar ligt het ook niet aan ,
zou je denken dan ligt het aan de tv aansluitingen , maar als ik de latop
aan de audio installatie in huis aan sluit heb ik het zelfde probleem .
Om in de termen van Eric_Daleboudt te blijven >BIZAR < inderdaad BIZAR !

Laatst bewerkt:
Wat nog wel kan

Het is wat ver gezocht maar het zou kunnen.

Ik weet niet of je laptop ook "line out" heeft, want die moet je eigenlijk hebben.

Het lijkt er op dat de impedantie van je Phone out, is aangepast met een klein trafotje. Dan zul je alleen met een hoog ohm-ige ingang een goed resultaat krijgen. En meestal zijn de versterkers van computerboxen gemaakt voor simpel en veel. Dus hoog Ohm-ig en veel versterking.

Helaas...

Eric , bedankt weer voor het meeleven van mijn probleem ;)
Helaas geen "line out" .
Wat er wel opzit :
Combo : SPDIF Output jack ( SPDIF OUTPUT ) HeadPhone Output jack ( phone Output )
Mic Input
Audio Input
Tv Out

De rest heeft niks met audio te maken cardreaders Dvd writer e.d

Ben vandaag ook ff langs Mycom gegaan , die vertelde dat ik het goed had aangesloten ,
en die snap er ook niks van :confused:

Combo:

Is je output jack mogelijk een combo.
Dan kun je vaak in eigenschappen van geluid kiezen of hij als Line out of als SPdif out moet fungeren.

En als je huiskamer stereo een SPdif in heeft kan je dus ook de SPdif uit gebruiken.

Ja Combo : SPDIF Output jack zit er dus op
Ben alleen nog steeds aan zoeken waar ik Line out of als SPdif out kan schakelen,
ik ben nu bij eigenscappen van geluiden en audioapparaten maarhuuu kijk er zeker
overheen ..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan