Laptop >TV > Slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok denk dat ik hem gevonden heb bij geluidseffectbeheerder
kan kiezen uit
1 Geen ingang
2 Alleen digitale uitgang
3 digitale en anloge uitgang

Ga het ff uitproberen ;)
 
Nee ook met deze instellingen totaal geen effect :confused:

Zoo stom , als in bv een film gesproken wordt ,dat die stemmen zacht zijn
zodat ik de fomule regeling van de afstandsbediening op zijn hoogst moet
zetten om iets te verstaan van wat er gesproken wordt , maar zodra er met deze hoge formule sterkte van de
afstandsbediening bv iemand gitaar gaat spelen,
ik me bijna een ongeluk schik , omdat dat geluid dan keihard klinkt , en de stemmen
niet hoorbaar , net zoals bij verschillende mp3tjus , stem niet hoorbaar , geluid keihard :(
 
Wat voor kabel heb je nodig om je laptop op de TV aan te sluiten?
 
Wat voor kabel heb je nodig om je laptop op de TV aan te sluiten?
Hoi Amilo
ik gebruik een gewonen monitor kabel zoals deze http://www.allekabels.nl/product.php?cat=19&product=1344
en een audio kabel zoals deze http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=1505
meschien dat het van laptop tot laptop verschilt weet ik eigelijk zo niet
Maar , meschien kan je deze vraag als jouw eigen vraag stellen bij
Home > Helpmij.nl Forum > Hardware > Laptop> plaats een vraag.
krijg je op zeker de perfecte antwoorden op je vraag ;)
 
Lastig hoor

Gaan we verder met jou vraag.

Wat je beschrijft lijkt op problemen met een DTS decoder.

Ik zeg niet dat ik het al begrijp, maar:

Het lijkt er op dat hij het geluid van de Center speaker niet goed weer geeft. Dus alles wat over de linker en rechter box komt klinkt goed, alleen Center geluid komt bijna niet door.

Als je zeker weet dat het geluid op de koptelefoon goed is, kun je een kabeltje solderen waarbij je beide kanalen afsluit met zeg 40 Ohm, waardoor je een koptelefoon na bootst. Dan met twee kleine Elco's naar de versterker.

Eric.

P.S. Weet niet waar je woont anders moet je met de laptop even langs komen.
 
Laatst bewerkt:
Je mag ook naar Eindhoven komen met je soldeerbout

Eric , Ja het geluid via de koptelefoon doet het perfect .
En wat betreft over een kabeltje solderen , bedoel je dan dat zoiets
in de laptop gesoldeerd moet gaan worden ?
Ik denk dat ik dan mijn garantie kwijt ben , die loop nog door tot
juni 2007.
Nu zou je zeggen , ga dan gelijk na mycom terug met je laptop , en laat hem repareren ,
maar ja , ik moet dan wel weten dat het echt aan mijn laptop ligt , anders gaan ze
weer onderzoek kosten in rekening brengen als ze niks vinden.
Je zou eigelijk denken dat het wel zeker is , dat het aan de laptop ligt,
wandt op de tv slecht geluid , op de huis stereo slecht , ook geprobeerd op een andere
tv .
Eigelijk ook gek , dat hij via de koptelefoon wel het geluid goed doorgeeft , en via de speakers
van de tv niet ..

maar jah ben niet technische genoeg voor dit soort dingen
 
Laatst bewerkt:
Indien ik met mijn C-Media Xear 3 D, de dps modus inschakel, en deze draait dan op 5.1 of 7.1, heb ik over 2 luidsprekers ook hetzelfde effect, en ook op de TV, geen midden, en dat is precies het spectrum van de voice.

Zet ik de dsp uit, draait alles op analoog, heb ik weer het hele spectrum.

Misschien kun je hier wat mee.


PS, ik zou voor de zekerheid eens dat kabeltje vervangen, om zeker te weten dat het daar niet aan ligt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lange Pier :)

Bij jou heet het C-Media Xear 3 D waar je zo iets kan instellen .
Als ik naar configuratiescherm >spraak,geluid en geluidsapparaten dan kan ik naar
AC 97 geluidseffecten beheerder gaan , ik denk dat het net zoiets is als bij jou C-Media Xear 3 D heet , maarhuu ik kan echt nergens zien of ik dsp heb en of ik dat aan/uit kan zetten .
En ja had al het kabeltje vernieuwd voor een nieuwe.
 
Misschien kun je aangeven welk merk je audiochip het is, of een deel van de uitdraai van Everest, het stuk waar de gegevens over de chipset en audiochip staan.
Ac97 zegt niet zoveel, het is een afgesproken interface protocol, en daar diverse fabrikanten gebruik van, Audio Codec 97, dus.
 
Lange Pier , ik heb nu het progje Everest, ,ik zie dat ik een heleboel op mijn
laptop heb, waar ongeveer of welk gedeelte kan ik die audio chip of info vinden, zodat ik
dat hier kan plaaten ?
 
Bij moederbord chipset voor de chipset, bij multimedia, pci/pnp audio voor de codecchip.
 
Bedoel je dit :

Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [B-1] PCI
 
Ok, heeft die ook een eigen configuratiescherm?, of alleen de instellingen bij geluiden en apparaten in het configuratiescherm.

Zo ja, ga daar naar toe, en dan de geavanceerde luidsprekerinstellingen, en daar kiezen voor stereoluidsprekers voor her bureaublad, mocht hij daar al opstaan, dan weet ik het ook niet meer.
 
Ik heb een AC97 Audio-configuratie scherm
waar ik geen geavanceerde luidsprekerinstellingen kan instellen
Ik heb 6 tabbladen
1 geluidseffect
2 equaliser
3 S/PDIF
4 HRTF Demo
5 microfooneffect
6 algemeen voor informatie zoals de versie van audioprogramma
 
En ja ik zie toch dat bij eigenschappen voor geluiden en audioapparaten >geavanceerde eigenschappen van geluid > luidsprekeropstelling >stereoluidsprekers voor het bureaublad:confused:
 
Ok denk dat ik hem gevonden heb bij geluidseffectbeheerder
kan kiezen uit
1 Geen ingang
2 Alleen digitale uitgang
3 digitale en anloge uitgang

Ga het ff uitproberen ;)

Je hebt hier nr. 3 gekozen?, heb je hem ook op de koptelefoonaansluiting geprobeerd? normaal gesproken zou dat niet uit mogen maken, de impedantie en voltage is het zelfde als de line out/luidsprekeruitgang, en zijn gekoppeld, maar probeer het eens indien je dat nog niet had gedaan.

Het probleem is, dat je een digitaal signaal naar buiten brengt, een 2.1, 5.1 of 7.1, terwijl het een analoog signaal moet zijn.
 
Hij stond op 3 aangevinkt .
Nu heb Ik ze alle drie 1 voor 1 uitgeprobeerd , of ik nu 1of 2 of 3 aan vinkt, ik hoor
totaal geen verschil .
En hij moet via de koptelefoon aansluiting naar tv , wandt ik heb een laptop met
Combo : SPDIF Output jack ( SPDIF OUTPUT ) HeadPhone Output jack ( phone Output ) dus zeg maar 2 in 1

De handleiding zeg :
SPDIF Output jack ( SPDIF OUTPUT ) This jack provides connection to SPDIF compliant devices for digital audio output. use
this feature to turn the notebook PC into a hi-fi home entertainment system

Headphone Output jack ( phone Output ) The stereo headphone jack is used to connect the notebook pc's audio out signal
to amplified speakers or headphones
 
Laatst bewerkt:
Dat Solderen

Nee dat solderen gebeurd in het kabeltje. Heeft niets met je laptop van doen.

Maar ben met Lange Pier eens dat het gek is. Waar ik aan dacht is dat hij automatisch naar Line uit schakelt als hij een hooftelefoon ziet. Had ooit een asus bord dat dat kon.

Eric.
 
Indien je het merk en type laptop opgeeft, kijken we even in de manual, of heb ik die opgave over het hoofd gezien?
 
Hoi hoi ben ik weer :D

Het merk van mijn laptop : ASUS 9200
1 jaar geleden gekocht bij mycom
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan