Laptop >TV > Slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
9200

Daaronder vind ik alleen een grafische kaart.

Ik zie op de site a,m,w en s series.

Eric.

P.S. Wel toevallig dat het ook Asus is.

Laatst bewerkt:
Als ik bij google ASUS 9200 geef die ook niet veel soeps over de ASUS 9200 weer .
Betekend dat nu ook mijn laptop al weer verouderd is ..............:eek:

Dat is ook niet het nummer van de notebook, dat is van de onboard grafische kaart.
Kijk eens op de manual, of op de sticker, ze beginnen allemaal met een letter.

Bij Asus zelf

Ik moet toch wat meer info, want ook Asus zelf kent hem niet.

Wat zegt everest dat het is.

Eric.

Ik zie ook nog een stikker met een streepjes code

MODEL Z9200GA 24H

Browsen door handleiding gaf geen oplossing.

Eric.

Ben bang dat het toch die suffe auto detect van Asus is, die je parten speelt.

Laatst bewerkt:
Dus einde verhaal ...................................................:confused:

Hé, blijven we wel even publiek?:)

Ik heb eens al die manuals doorgeworsteld, ze praten over een Realtek geluidschip, waarbij je gewoon de uitgang kunt selecteren.

Denk dat er een volledige uitdraai van Everest meer duidelijkheid verschaft.

Lange pier

welke uitdraai gedeelte moet ik hier plaatsen van de laptop die ik maak van everest ?

(Ps ben er even tussen uit , tot vanmiddag )

Geen paniek

Lange Pier toch,

Heb topicstarter alleen aangeboden het kabeltje te solderen.

Eric.

Ik heb nu met Everest een report van mijn hele laptop geloof ik .
Maar ik krijg het niet voor elkaar om het als een apart txt bestand hier bij te voegen .
txt bestand 251,7 KB schijnt te groot te zijn om hier in te mogen voegen.

Laatst bewerkt:
Het is dus een Audio Logic ALC650 codec chip, tegenwoordig van Realtek.

Schakel in het configuratiemenu bij speaker configuration, de line out, eens uit, en het aantal speakers op 2.

Krijg je ook een andere omschrijvingen indien je de knoppen, mic in en line in, indrukt?

Kijk eens op deze pdf, of je dezelfde layout hebt van de audio configuratie, hij staat op pagina 4-3

Lange Pier op de laptop kan ik via start >configuratiescherm >spraak.geluid en geluidsapparaten>naar geluidseffectbeheerder gaan , als ik dat aanklikt krijg ik
AC97 Audio-configuratie te zien ,waar ik 6 tabs hebt maar zonder speaker configuration

1 geluidseffect - kan je de omgeving van de luidspeakers in stellen bv concertzaal ,gang ,hal ,kamer enz
2 equaliser - staat allemaal op 0 db
3 S/PDIF-uit-daar is aangevinkt digitale en analoge uitgang , bij geen uitgang en alleen digitale uitgang is uitgevinkt
4 HRTF Demo
5 microfooneffect -daar staat alleen Ruisonderdrukking aangevink .de rest stereo mic /directionele opname/onderdrukking van akoestische eche
kan niet aangevinkt worden
6 algemeen voor informatie zoals de versie van audioprogramma

Bij nummer tab3 heb ik S/PDIF-uit staan , en bij jou versie staat speaker configuration

Speakerconfiguration staat hier nergens vermeld , dus zou niet weten hoe ik nu mic of Line out , in of uit kan drukken
denk dat ik een andere versie heb van het configuratiemenu, wandt op die pfd pag 4-3ziet het er veel uitgebreider uit dan bij mij .

Laatst bewerkt:
Update eens de drivers en utilities, die je hier vind, duurt wel even voordat de pagina zich opent, maar dan heb je ook wat.:)

Lange Pier heb de nieuwe drivers gedownload , geinstalleerd ......en het heeft ff geduurd............
wandt !!!!!!
Door die driver update heb ik nu zoooooo moooooi
stereo geluid uit me tv en huiskamer stereo !!!!
Het geluid is zoo helder zo goed verstaanbaar nu !!!
ben zoooo blij , dat jij de oplossing voor me heb gevonden man :love:
heeeeeeeel erg bedankt :love:
En ook Eric_Daleboudt heel erg bedank voor je inzet , en natuurlijk dat lieve aanbod
om voor mij een speciaal draad te maken ;)
Heel veel bedankjes en kusjes :love:
Groetje Saphira

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan