Laptop TV vraagje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deniz84

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo, ik heb al een geruime tijd een laptop.
Nu heb ik een uitgang op mijn laptop zitten waarmee ik volgens mij naar de tv kan.
Het is een ronde stekker ingang met 7 puntjes.

Maar door het vele gebruik van mijn laptop is die ingang een beetje beschadigd en kan de stekker er niet meer goed in.

Is er een andere manier om de laptop op tv te krijgen?
Of is het een (goedkope?) oplossing om de ingang te laten maken?

Bedankt!

Nou de S-video die jij benoemd is on-board en heb zo maar het idee dat dat geen goedkope reperatie word...
Je zou bijvoorbeeld je laptop wel op een normale TFT-mon of CRT-mon aan kunnen sluiten.

Ik heb eens voor een kerk een kastje aangeschaft "Win-TV".
Daarop kon je mbv een antenne kabel of een camera het ontvangen signaal op de laptop krijgen (usb) maar ook andersom.
Dus beeld versturen naar een s-video (4 of 7 pins).
Dit kastje kostte ongeveer 60 euro.

Bedankt voor de reacties!
Ik heb net even in de snoeren doos gekeken, en toevallig kwam ik een svideo met 4 pinnen tegen.
Ik kreeg hem er in na een beetje prutsen.
Dus ik denk dat er nog een kleine hoop is dat het nog niet kapot is....

Daarom ga ik dinsdag maar ff naar de winkel om een stekkertje te halen.
Om het op tv te krijgen moet ik dan dus een stekker 7 pinnen stekker hebben aan de ene kant, en aan de andere kant een scart toch?

Bedankt maar weer!!

Nee aan de andere kant of S-Video of een blokje (scart blokje) waar een S-video aansluiting op zit.

Sorry ik snap er niks meer van :(

Ik heb strax een snoertje in me laptop (met 7 pinnen).

Wat zit er dan aan de andere kant? De 3 kleuren (geel,rood,wit) stekkertjes toch?
Deze moet ik toch in een grote scartstekker doen met in/output?

02641.jpg

Moet er dan ook nog iets in dat stekkertje met 4 pinnen?

Laatst bewerkt:
Jup, die 2e van rechts is s-video... begin nu te twijfelen of s-video niet gewoon altijd 4 pinnen heeft...

[edit]
ohnee bij mij achterop de laptop staat svideo bij de 7 pinnige aansluiting

Oke bedankt!
Dus als ik het goed heb komt er uit het stekkertje die ik aansluit op de laptop 4 stekkertjes?
Een gele, rode, witte en die 4 pinnige?

Sorry als het allemaal een beetje dom lijkt, ik snap zulke dingen niet enorm snel :confused:

nee die gele rode en witte gebruik je niet.
[edit]
En je bent pas dom als je het probeerd zonder te vragen, dan krijg je alleen maar problemen.

Dat is zeker zo ;)

Dan ga ik eens op zoek naar een stekkertje met aan de ene kant 7 pinnen en aan de andere kant 4 pinnen :D

Nogmaals bedankt! :thumb:

Ik meen te herinneren dat aan beide kanten 4 pinnen zit hoor...

Haha nog harder duwen :p

Waarom doen ze er dan 7 pinnen in als ik er maar 4 nodig heb :rolleyes: .. beetje zonde :eek:

Ik weet het niet, ben er ook niet 100% zeker van dat het past hoor... Maar gezien de plaats van de pinnetjes lijkt het naar mijn beeldvorming wel te passen. Niet forceren, moet gewoon in 1 keer lukken, zo niet, dan niet verder proberen.

Daar ben ik alweer, ik kwam op een site terecht die het volgende heeft:

dnzmx7.jpg

Handig en beste manier om uw PC laptop, camcorder aan uw TV aan te sluiten. Svideo voor het beeld en stereo jack aansluiting voor het geluid naar een scart aansluitingTV moet geschikt zijn voor S-video of een RGB scart hebben.

Signalen gaan van S-Video naar Jack

Hiermee zal ik dan zowel beeld als geluid kunnen verzenden.
Dan ben ik in 1 keer klaar toch?

Ok dan ga ik die maar halen!
Lijkt me de makkelijkste en beste keuze :D

Ok het wertk! Ik heb echt super scherp beeld op mijn tv nu!
Alleen heb ik er nog een snoertje bij voor het geluid.
Deze heb ik in alle 3 de stekkers in mijn laptop gehad, maar ik krijg geen geluid op de tv.
Volgens de jongen in de winkel moest dit wel kunnen.
Ik woon alleen beetje ver van de winkel af, dus probeer het eerst ff zo :)
Iemand die weet wat ik moet doen?

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan