Laptop -> tv wel beeld geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

buitenmens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Berichten
3
Als ik mijn laptop (HP Probook 4720s) via een hdmi kabel aansluit op mijn televisie (LG 32lc2r) krijg ik wel beeld, maar geen geluid. De tv staat dan ingesteld op het menu HDMI. Als ik met de rechtermuisknop op het geluid-icoontje rechtsonder in het beeld klik en dan op afspeelapparaten staat er wel gewoon een groen vinkje bij het televisie icoon. Maar als ik dan op op testen klik krijg ik de volgende foutmelding: "Het apparaat wordt door een andere toepassing gebruikt. Sluit apparaten die audio via dit apparaat afspelen en probeer het opnieuw." Als ik al de apparaten die op de televisie zijn aangesloten los koppel van de televisie krijg ik alsnog deze melding. In de gebruikershandleiding van de LG tv staat overigens de tv zowel beeld als audio gelijkertijd kan ontvangen en afspelen via hdmi.

Iemand die weet hoe dit opgelost moet worden?
 
Soms is het geval dat een televisie maar bij 1 of 2 HDMI-poorten geluid ondersteunt. Heb je al geprobeerd van aansluiting op je tv te wisselen?
 
Weet je zeker dat HDMI als standaard uitgang staat? Anders zou je kunnen proberen de drivers opnieuw te installeren, hier te downloaden.
 
Ja de HDMI staat als standaardapparaat, ik heb de drivers nu ook opnieuw geïnstalleerd maar ik heb nog steeds geen geluid. Als ik bijvoorbeeld een mp3 bestand wil afspelen via windows mediaplayer dan krijg ik ook een melding dat het apparaat dat het geluid moet afspelen niet werkt.
 
Krijg je wel geluid via HDMI als je een filmpje op het internet afspeelt? En weet je zeker dat de kabel zelf ook geluid kan versturen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan