laptop uit azie

Status
Niet open voor verdere reacties.

margotrooda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Hai,
ik wil een laptop kopen, nu raadde iemand mij aan het in azie te kopen, omdat de yeng nu erg laag staat. amerika is nu ook erg voordelig. heeft iemand hier info over of ervaring mee, ook ivm garantie?
dank je wel! :D
margot

Ervaring heb ik niet, maar let wel op de eventuele invoerrechten die je moet betalen als "men" het pakket onderschept. Ook moet je letten op b.v. toetsenbordindeling en bijgeleverde netadapter. Soms kun je de garantie laten overschrijven naar de Nederlandse vestiging van de fabrikant waarvan je de laptop koopt. Informeer dus eerst bij de betreffende fabrikant of dat wel kan.
Denk trouwens ook even om de transportkosten, soms vraagt men daar flink geld voor!

Hoi !

Afgezien van de kosten: je zit met ween toetsenbordindeling die je niet gewend bent !

En uit ervaring: dat valt vies tegen.

Greetz,

Harry.

Nou ik zou het gewoon niet doen!!!

De kans is namelijk vrij groot dat het onderschept wordt door de douane.

En als dat niet gebeurd dan heb je kans op een kapotte laptop....ze gaan echt niet zuinig om met pakketten...( spreek uit ervaring!!!)

En daarbij maken inderdaad de transport kosten het vaak onaantrekkelijk.
Om nog maar te zwijgen van de ongewone ( omdat je dit niet gewend bent) toetsenbordindeling, waar je echt niet mee uit de voeten zult kunnen.

Geloof me...als je alles bijelkaar optelt en het toch doet....je gaat spijt krijgen.

Trouwens een beetje laptop koop je al voor een kleine 800 euro...soms zelfs goedkoper, gewoon hier in ons eigen kikkerlandje, bij jou op de hoek...is er dan wat mis...laptop onder je arm en een paar meter lopen...dat geeft mij tenminste altijd een fijn gevoel...na toch ook weleens spijt te hebben gehad door kopen in het buitenland.

Ik kan zien dat men niet over de juiste informatie beschikt over laptops in azie.
Je kunt veel beter daar een laptop kopen dan hier in europa.
Ik noem een aantal redenen:
-het is goedkoper, veel goedkoper
-kwaliteit is beter, azie loopt voor met vernieuwingen, europa loopt achter omdat de productiekosten hier gewoon veel hoger zijn
-de garanties die in azie gegeven worden zijn wereldwijde garanties. in europa geeft men alleen binnen europa en soms alleen binnen west-europa de garanties (PUR garanties)
-vraag altijd universele toetsenborden. in azie heeft men overal internationale en nationale keyboards
-in europa worden modificaties gemaakt op alle typen simpel vanwege het feit dat indien de oorspronkelijke configuratie van azie hier moet worden verkocht de prijs het dubbele wordt van de prijs in azie, waardoor het toestel hier in europa overkoopbaar wordt.

Ik heb al een aantal laptops daar gekocht voor de helft van de prijs die men hier hanteert. ik heb ook 1 keer een reparatie meegemaakt. waar je hier in europa minimaal 4 weken moet wachten, hoefde ik maar 5 dagen voor te wachten inclusief het laten overkomen van een nieuw moederbord uit kuala lumpur binnen 2 dagen.

zelfs de nederlandse importeur stond er versteld van hoe snel en klantvriendelijk men in azie is, iets wat wij hier in nederland al lang niet meer kennen. hier is alles onpersoonlijker geworden en niet klantvriendelijk meer.

via internet betalen kun je het beste met paypal doen, doe ik al meer dan 10 jaren. Bijna alle electronica artikelen incl. cds en dvds koop ik in azie, australie en amerika omdat ze daar de helft kosten tov de prijzen hier in europa. hier worden alle prijzen kunstmatig hoog gehouden. zakkenvullers!

sites

hai manengm,
kun je mij de sites sturen die jij gebruikt voor laptops?
laat je de laptop gewoon via de post versturen?
zijn er nog typisch nederlandse dingen die ik speciaal moet aanvragen/aangeven, zoals bijvoorbeeld het stekkertype in nl of het soort draadloos internet?
ik zit er serieus over te denken, dus hoe meer info je hebt hoe beter!
wil je mij mailen: margot_rooda@hotmail.com
dank je wel!

Wat dit nou in deze sectie doet is mij een raadsel.
Ik verplaats hem....:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan