Ik kan zien dat men niet over de juiste informatie beschikt over laptops in azie.
Je kunt veel beter daar een laptop kopen dan hier in europa.
Ik noem een aantal redenen:
-het is goedkoper, veel goedkoper
-kwaliteit is beter, azie loopt voor met vernieuwingen, europa loopt achter omdat de productiekosten hier gewoon veel hoger zijn
-de garanties die in azie gegeven worden zijn wereldwijde garanties. in europa geeft men alleen binnen europa en soms alleen binnen west-europa de garanties (PUR garanties)
-vraag altijd universele toetsenborden. in azie heeft men overal internationale en nationale keyboards
-in europa worden modificaties gemaakt op alle typen simpel vanwege het feit dat indien de oorspronkelijke configuratie van azie hier moet worden verkocht de prijs het dubbele wordt van de prijs in azie, waardoor het toestel hier in europa overkoopbaar wordt.
Ik heb al een aantal laptops daar gekocht voor de helft van de prijs die men hier hanteert. ik heb ook 1 keer een reparatie meegemaakt. waar je hier in europa minimaal 4 weken moet wachten, hoefde ik maar 5 dagen voor te wachten inclusief het laten overkomen van een nieuw moederbord uit kuala lumpur binnen 2 dagen.
zelfs de nederlandse importeur stond er versteld van hoe snel en klantvriendelijk men in azie is, iets wat wij hier in nederland al lang niet meer kennen. hier is alles onpersoonlijker geworden en niet klantvriendelijk meer.
via internet betalen kun je het beste met paypal doen, doe ik al meer dan 10 jaren. Bijna alle electronica artikelen incl. cds en dvds koop ik in azie, australie en amerika omdat ze daar de helft kosten tov de prijzen hier in europa. hier worden alle prijzen kunstmatig hoog gehouden. zakkenvullers!