laptop uitbreiden met SSD en usb3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik ben in het bezit van de volgende laptop:

Laptop: Asus K53SV
i7 processor 2630QM
Geforce GT 540m 2gb
6gb werkgeheugen
500gb hardeschijf
Windows versie: 7 professional 64 bit

Nu zou ik deze laptop graag willen uitbreiden met een SSD, en een usb 3.0 poort.
Mijn eerste vraag is natuurlijk. Is dit mogelijk?
Vervolgens: Wat gaat het kosten?
en uiteindelijk: Wat moet ik kopen, en hoe moet het:)

Ik hoop dat iemand mij hiermee opweg kan helpen.

Mvg
Joost

Hallo Vanschagen,

Helaas die USB-oplossing is niet wat ik zoek, ik dacht dat het misschien mogelijk was om de huidige usb poorten gewoon te upgraden oid.
Of er ruimte voor is? ik heb geen flauw idee. Ik dien toch gewoon mijn huidige HDD te vergangen door een SSD?

gr

Helaas geen reacties meer gekregen op dit topic.
Ik heb nog meer onderzoek gedaan op google en kom op de volgende antwoorden terecht.

Het plaatsen van een SSD is mogelijk in de dvd-drive met een caddy.
maar volgens mij heeft de aansluiting hier enkel SATA2, terwijl de nieuwe SSD's met SATA3 werken.
Is het mogelijk om Sata3 aan te sluiten? of kan ik gewoon een goedkopere SATA2 kopen. (scheelt dit veel?)

ook lees ik over veel problemen met afsluiten (laptop blijft aan/lampjes blijven branden) iemand ervaring?

Al met al, lijkt het wel of het er allemaal niet echt voor bedoeld is. Is het niet mogelijk om die dvd-drive gewoon te laten zitten, maar mijn complete hardeschijf te verwijderen, en volledig te vervangen door een SSD? (voor de opslag hoef ik het niet te doen want ik heb een goed werkende externe hd) Maarja dan zou je eigenlijk toch wel usb3.0 hebben, want anders is die externe hd weer traag.

Laptop maar verkopen en een goede kopen?
Wat adviseren jullie mij?

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan