Laptop upgraden naar USB2.0 / Externe usb2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliozz

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Hallo,

Ik heb een 2 jaar oude laptop, waarvoor ik gister op de pcdumpdag in de rai in a'dam een "mediacentre van Pinnacle" gekocht heb. Nou heb ik niet zo heel erg veel verstand van computers :( maar dit pakket schijnt alleen met USB2 te werken; op mijn laptop doet ie het niet, dus ik heb schijnbaar usb1...

Nou hoop ik dat het mogelijk is een externe "upgrade-kit" van usb1 naar usb2 op de markt te verkrijgen is...
Zo ja, weet iemand welke en waar ik deze kan kopen?
Zo nee, zijn er ook interne usb2 kits te krijgen voor een laptop? Ik heb een Laser van ong. 2 jaar oud; Laser is inmiddels failliet, dus is het ook mogelijk interne usb2 van een andere fabrikant erin te zetten?

Alvast bedankt!

Groeten!

Thnx! Maar ik heb geen pci-slot! Nog een andere optie?

Groeten!

Is geen pci maar pmcia is heel wat anders hoor.;)

Hi puppie,

Zo een kaart bedoelde ik... ;) nogmaals, heb niet zo heel erg veel verstand van computers... Heb dus geen pmcia-slot, alleen 2 usb 1.0 aansluitingen, dus HOOP dat er iets bestaat van een externe 2.0 hub...

Groeten!

Geef eens merk en type van laptop.

Een twee jaar oude laptop zonder PCMIA (cardbus) aansluitingen?
Nou hebben ze blijkbaar ontzettend de best gedaan om het hele merk van het internet te halen want vooralsnog kan ik er niets over vinden.

Geplaatst door maestro12
Een twee jaar oude laptop zonder PCMIA (cardbus) aansluitingen?
Nou hebben ze blijkbaar ontzettend de best gedaan om het hele merk van het internet te halen want vooralsnog kan ik er niets over vinden.

LASER schijnt bankroet te zijn. Waarschijnlijk is er daarom niets te vinden. Maar zulke laptop zonden cardbus ???????

Yep, Laser is idd failliet... daar heb ik dus nix aan; me computer heeft geen pcmcia-slot, bestaan er missch externe pcmcia-kaarten welke je wel kan aansluiten op je usb1??

Hallo

Mits al het voorgaande blijkbaar heeft gefaald....

Ik zou eerst eens uw recente aankoop "testen" op een andere p.c. met u.s.b. 2.0 , om te kijken of die wel effektief werkt.....

Indien ja , dan eens proberen op een u.s.b. 1.0 aansluiting van een andere p.c. .

Het zou mij sterk verwonderen , dat dit niet werkt , daar men alle recente hardware u.s.b. 2.0/1.0 compatibel maakt....

Indien nog steeds een njet , garantie inroepen , of mits een eventuele opleg , deze omruilen ....

Mits dit een recente aankoop is , met aankoopbewijs, zijn er uiteraard geen garantieproblemen....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan