laptop valt na een poosje uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribbetje

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
hallo

ik heb een laptop en die valt na een tijdje gewoon uit als ik hem dan wil opstarten valt hij weer uit

als ik een beetje wacht gaat het weer goed voor 15 minuutjes

temperatuur ligt maar bij 34 graden

wat zou het probleem kunnen zijn

pascal

als je de netadapter aansluit op je laptop blijft ie dan wel aanstaan?

is de batterij wel volledig opgeladen?

Laatst bewerkt:
netwerk? ik ga ervanuit dat je netadapter bedoelt zeker weten? heb je het wel geprobeerd?

Laatst bewerkt:
ja sorry netadapter ,alles gebrobeerd met netadapter en met battery

net dat windows opstart blijf je op F8 tikken tot er een scherm is wat je kunt kiezen en kies je veilig modus (safe mode) blijft je pc dan wel aanstaan?

Laatst bewerkt:
Hallo

Dergelijke symptomen duiden volgens mij toch op een warmlopen van betrokken toestel.

Meestal onvoldoende koeling v/d c.p.u.

Is er nergens geen stofophoping , draaien alle voorziene ventilatoren .

Merk/type ouderdom v/h toestel zijn meestal ook interessant om een oplossing te geven.

Indien de b.i.o.s. de mogelijkheid bezit om de temp. te controleren , doe het dan eens daarmee.

Uiteraard , indien toestel nog onder garantie is , deze claimen.

Peter

zal eens kijken

het is een acer aspire 1600

2 jaar oud

Laatst bewerkt:
in veilige modus valt hij ook uit

zal hem moeten open doen zeker ik heb het al eens geprobeerd de schroeven onderaan allemaal uit gedraaid maar kwam nog niet los

ribbetje zei:
in veilige modus valt hij ook uit

zal hem moeten open doen zeker ik heb het al eens geprobeerd de schroeven onderaan allemaal uit gedraaid maar kwam nog niet los
weet niet ik heb geen verstand van laptops ik dacht dat je bettery kapot kon zijn maar met net adapter blijf ie ook uitvallen dus ik weet het niet en in veilige modus blijft ie ook uitvallen ik weet nu 2 dingen het ligt dus niet aan de battery en ook niet aan windows maar aan je laptop

Laatst bewerkt:
Hallo

De acers die ik al onder handen heb gehad , zat de c.p.u. met koeltunnel altijd rechts , gezien van boven op het toestel.

De koeltunnel zelf was altijd vertopt waardor de warmte v/d c.p.u. niet vlot meer weg kon.

Uiteraard dient dit voorzichtig te worden geopend , maar met eerst goed kijken kom je al een heel eind hoor.

Het is immers ook niet de bedoeling , indien je het toestel moet binnendoen voor herstelling , dat die mannen er een halve dag aan bezig zijn om te openen.

Indien je een duidelijke foto post , en je dit wenst , kunnen we je misschien stap voor stap hierdoorheen loodsen ???

Peter

foto van de achterkant battery en dvd zijn er al uit + deksel van geheugen

Bijlagen

• laptop.JPG
    laptop.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 77
Hallo

Kun je eens een foto nemen van boven ,zonder flits en met daglicht .

Ben straks wel weg voor enkele uuren ...

Peter

ik heb al de schroeven achteraan gelost

de voorzijde krijg ik een beetje los maar de kant van het scherm zit nog vast

foto in bijlage
ps ik ga ook een paar uurtjes weg naar de nieuwe winkel media markt in oostende

Bijlagen

• laptop.jpg
    laptop.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 79
ik heb het open gekregen en mijn ventilator er uit gekregen en gekuist(er zat redelijk wat stof in)

terug gemonteerd en zal nu kijken als het werkt

draait al 4 uur zonder stilvallen hopelijk blijft het zo

alez bedankt voor de antwoorden

pascal

Hallo

Zou nog eens het systeem goed "stressen" en dan de temp controleren.

C.p.u. burn o.i.d. .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan