laptop valt plots uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

briardje

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Hoi,
Een kennis van mijn vrouw heeft een probleempje met z'n laptop.
Sinds enkele dagen valt deze opeens gewoon uit, en dat meermaals per dag.
Er komt geen blauw scherm en na het opnieuw opstarten ook geen fout melding.
Het gebeurd als er foto's bekeken worden, maar ook bij het lezen van mails of onder het surfen.
Enkele maanden geleden heb ik er W7 op gezet en 2 nieuwe geheugen latjes.
Hij liep hierna prima.
Zou het evt aan het geheugen kunnen liggen?

Alvast bedankt.

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Heb je het gevoel dat de laptop behoorlijk warm wordt? Haal dan eens een stofzuiger langs alle sleuven en gaten die je in de laptop ziet.

Ga via start > configuratiescherm > syteem > geavanceerde systeeminstellingen > tabje geavanceerd, kies "opstart en herstelinstellingen" en haal het vinkje weg bij "automatisch opnieuw starten" bij systeemfouten....
Dan blijft een volgend maal het BSOD staan en kun je mogelijk de foutcode en soms ook het programma dat de problemen veroorzaakt aflezen...

Als het NIET gebeurt met de adapter er aan dan kan het aan het energiebeheer liggen.

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Sorry van de late reactie, maar ik moest wachten tot die kennis met de informatie kwam.
Dus: Het betreft een Acer 1360 ong. 8 jaar oud met Windows XP.
Enkele maanden gelden heb ik daar 4GB ram geheugen in gezet, en dat werkte perfect.
Nu begon dat ding plots vanzelf uit te vallen.
Er is verder niks aan verander of gedaan.

Groeten, Dirk

Een handig en gratis tooltje om de temperatuur uit te lezen is : http://www.cputhermometer.com/
Als je daarmee ziet dat de CPU richting de 65-70 graden gaat, dan heb je daar je antwoord.
Schroef de onderkant eens open en kijk eens of er stof in de ventilatoren zit. Als de processor te heet wordt valt ie spontaan uit, zonder enige log vermeldingen.
Heb het zelf ook gehad, spontane uitvallers, temperatuur op 70 graden, nadat ik de ventilator heb gereinigd is het nog maar 30-40 graden, geen uitvallers meer gehad.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan