Laptop valt random uit op batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael64142

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Hi,

Ik gebruik mijn laptop vaak op stroom (dus batterij + ingestoken in stopcontact), ik weet dat het onnodig en ongezond voor de batterij is.. Maar wat ik al een hele tijd heb;
Zodra ik dus eens buiten ga zitten op batterij, vanaf 100% dan gaat hij mee tot ongeveer 50% - 40%, daarna valt hij dan ineens uit.. Als ik op het aanknopje duw dan wilt hij wel weer opstarten, maar verder dan het Windows logo komt hij dan niet want dan valt hij weer uit.
Als ik hem vervolgens weer aansluit op stroom dan is er niks aan de hand..

Terwijl ik geen waarschuwing krijg dat de batterij bijna leeg is, het batterij icoon geeft ook aan dat er nog 50% in zit.

Wat kan het probleem zijn?

Ik heb een Asus X73SD-TY086V.
Windows 8 Pro with Media Center 64 bits.
Intel I7 2670QM
Nvidia GeForce 610M 1GB
8GB DDR3 RAM.

Groet,
Michael

Hallo

"Wat kan het probleem zijn?"

Zo goed als zeker een defekte/versleten batterij.

Jammerlijk genoeg geen vermelding ouderdom van deze laptop. (mocht er nog garantie aanwezig zijn ---> deze uiteraard claimen)

De uiteindelijke levensduur van de batterij is uiteraard afhangkelijk van hoe je deze behandelt.

Een nieuw exemplaar is o.a. hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=Asus+X73SD+battery&rt=nc&LH_PrefLoc=2

Indien je twijfelt ---> laten testen in een lokale deftige p.c. winkel , en dan daar eventueel een nieuwe batterij aanschaffen.

Nieuwe l.i.o.n. batterijen zijn +/- 70% vol .... , kun je normaal gezien zonder probleem eens uittesten in die lokale winkel (70% opgeladen is trouwens de ideale ladingstoestand voor opslag)

Eens een laadcyclus is begonnen , is de levensduur van een korrekt behandelde batterij meestal +/- 3 jaar .... het aantal laad/otlaadcycli is beperkt.

Meer en veel gedetailleerder info is terug te vinden op het www...

Peter

Ik had precies hetzelfde, eerst de hele laptop opnieuw geïnstalleerd, een software fout was het dus niet dacht ik.
Nieuwe batterij gekocht, precies hetzelfde, probleem niet opgelost.

Bij mij valt de laptop ook altijd rond de 40% uit zonder enige reden en gaat dan ook moeizaam weer aan. Ik heb gemerkt dat als ik de laptop op een spaarstand zet, alles behalve "hoge prestaties" hij ineens netjes een melding geeft bij 10% en daarna in sluimerstand gaat ipv daadwerkelijk het moederbord uit te zetten.

Heb geen oplossing voor je, maar wellicht dat dit ook voor jou werkt zodat je laptop niet verder kapot gaat van het eeuwige uitvallen zonder af te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan