Laptop valt spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie320

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Hallo,

Ik heb een Compaq laptop. Hij doet het prima, alleen als ik hem zonder netvoeding gebruik valt hij vaak heel snel uit. Dit terwijl Windows 7 niet aangeeft dat de accu bijna leeg is (dit deed hij voorheen wel). Bij een accu van nog 50% valt hij soms al uit. Ik heb dit probleem sinds een paar maanden maar heb de oplossing nog niet gevonden.

Dan heb je er normaal nog garantie op. Misschien dan best de laptop binnenbrengen waar je hem gekocht hebt.
Een laptop kan ook uitvallen als hij te warm word.

Laatst bewerkt:
temperatuur al gecontroleerd ?

ja met speedfan. De temp ligt tussen de 39 en 42 graden. Maar hij is nu best koel, ik heb ook weleens momenten gehad dat hij heel erg heet werd.

Ik heb de laptop een kwartier geleden van de netstroom gehaald. De accu was toen 100% opgeladen. Nu geeft hij al weer 62% aan.

Vinnie, temperaturen meet men met sensoren. Software heeft geen sensoren aan boord. Als je de juiste temperaturen wil lezen ga ze dan in het bios lezen.

Oke dit is raar. Ik wilde de laptop opnieuw opstarten om in Bios te kunnen kijken en toen hij uit was en weer aan ging viel hij na 5 seconden uit. Nu gaat ie na 3 seconden al weer uit.

Moest software de temperatuur kunnen weergeven had die functie al lang in windows geïntegreerd gezeten. geheugen en processorverbruik dat kan gemeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan