Laptop valt steeds in slaap!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RebeccaVerhoog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
Hoi,
ik heb een vraag over mijn Acer Laptop.
Als ik bijvoorbeeld een brief aan het tikken ben, dan begint de laptop steeds op te warmen en bevriest het beeld een paar seconden. De getypte tekst komt dan pas op het scherm. Het lijkt wel of de laptop in rust stand staat. Ik word er gek van!

Waar ligt dit aan? Wat kan ik er aandoen om dit te voorkomen want het is wel heel irritant.
Groetjes van Rebecca

Ja, hij begint lawaai te maken (ventilator?, processor?, harde schijf?) en dan is het weer weg zolang ik aan het typen ben. En als ik dan na weer een minuut pauze iets typ begint het weer van vooraf aan. Het lijkt wel of de laptop steeds gaat slapen, terwijl ik gewoon aan het werk ben.
Groetjes Rebecca

je zou eens kunnen kijken of je in het bezit bent van spyware of een virus; het zou kunnen dat bepaalde spyware je processor zó zwaar belast dat deze dus snel warm wordt en op gegeven moment je systeem ingrijpt en de boel even stopt......
heb je wel iets van ad aware of een goeie up to date virusscanner?
anders zou je eens via ctrl+alt+del kunnen kijken in je proceslijst, misschien zie je daar een proces tussen staan wat erg veel energie vraagt van je processor

Ik heb geen spyware op mijn laptop. Gecheckt met ad-aware en spybot. Ik gebruik de laptop nauwelijks voor internet. Er staan weinig programma's op. Als ik word open en typ. dan is mijn processor belasting 4% dit word niet hoger. ook heb ik Norton antivirus. Geen virussen gevonden.
Groetjes Rebecca

sjee.. tsja dan weet ik zo snel niet wat er aan de hand kan zijn,in principe kan het niet zo zijn dat bepaalde onderdelen in slaapstand gaan als ze in gebruik zijn
misschien eens proberen of office er opnieuw opzetten iets doet oid?
heb je alle windows en office updates opgehaald?
ik roep maar iets maar je weet nooit wat het kan doen?

Wat is de temperatuur en hoe oud is deze laptop en hoelang duurt het voordat de laptop problemen geeft..

Staat je laptop vrij op tafel of ligt er nog iets onder wat de aanzuig problemen geeft, en zo niet zou ik terug gaan voor garantie, succes.

Kijk eens bij energiebeheer hoe de instellingen staan. Zet ander harde schijf uitschakelen uit.

Het kan ook zijn dat er stof of vuil bij je koeling zit. Hoewel hij daar nog erg jong voor is.

Geplaatst door RebeccaVerhoog
temp 51 graden 4mnd oud en hij geeft gelijk bij opstarten problemen

wat zijn die problemen dan bij opstarten

na het opstarten krijg ik de problemen zoals hierboven beschreven. mijn laptop staat helemaal vrij op het bureau, geen kleedje etc voor de ventilator, deze is ook helemaal schoon. De ventilator blaast ook niet overdreven. de lucht die eruit komt is lauwwarm. Het geluid komt vanbinnen uit. waarschijnlijk mijn harde schijf die steeds wakker gemaakt wordt bij elke actie die ik uitvoer. ik heb gekeken bij energie-beheer maar daar staat -de harde schijf uitschakelen- op uit. Ook bij het typen van deze tekst hoor de laptop al drie keer geluid maken. ongeveer zo: oooooooOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooo waarbij de kleine o zacht geluid is en de grote O hard.

Geplaatst door RebeccaVerhoog
na het opstarten krijg ik de problemen zoals hierboven beschreven. mijn laptop staat helemaal vrij op het bureau, geen kleedje etc voor de ventilator, deze is ook helemaal schoon. De ventilator blaast ook niet overdreven. de lucht die eruit komt is lauwwarm. Het geluid komt vanbinnen uit. waarschijnlijk mijn harde schijf die steeds wakker gemaakt wordt bij elke actie die ik uitvoer. ik heb gekeken bij energie-beheer maar daar staat -de harde schijf uitschakelen- op uit. Ook bij het typen van deze tekst hoor de laptop al drie keer geluid maken. ongeveer zo: oooooooOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooo waarbij de kleine o zacht geluid is en de grote O hard.

lijkt me duidelijk een geval van garantie!
dat ding is nog zo jong!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan