laptop valt steeds weer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart554

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Berichten
3
hallo,
ik heb een laptop en die valt steeds uit.
het gaat hier over een acer travelmate 230 uit 2003
processor intel celeron 2,20 ghz
30 gig ibm hdd
en 256mb geheugen
elke keer als ik een spelletje speel of iets anders ga doen op de laptop valt hij steeds uit ik heb al verschilende dingen geprobeerd om dingen uittesluiten.
ik dacht eerst aan hitte temperatuur programma geinstaleerd waar uit kwam
processor warmte 34 graden celsius
hdd warmte 54 graden celsius
de laptop beetje gaan belasten met andere programma's en de temperatuur bleef gelijk tog maar laptop open gemaakt alles even schoon gemaakt dankzij er niet zoveel stof bij de koeler zat even nieuwe koelpasta op de processor geplaats alles weer in elkaar door elke keer uitvallen windows beschadigd, ook windows weer herginstalleerd alles weer geinstaleerd toen heeft hij het 2 uur achter elkaar een spelletje gespeeld is mijn laptop weer uitgevallen toen maar even weggelegt volgende dag weer de laptop gepakt en na 10 minuten viel hij weer uit weer een temperatuur meter geinstalleerd en de temperaturen zitten op:
cpu 21 graden celsius constand
hdd 40 graden celsius constand
lijkt me niet verkeerd naar mijn iddee
en voordat ik windows opnieuw installeerde ging het eerst dat de laptop na een half uurtje uit viel en dat liep af na dat windows opstarte of zelf onder windows opstarten maar als windows opgestart was heb ik ook nog uitgeprobeerd tot hoelang de laptop aan bleef staan als ik geen internet gebruik of een spelletje speel of door de mappen ga bladeren ik heb hem opgestart en aangelaten en na een paar dagen stond hij nog gewoon aan toen starte ik internet op en hij had mn startpagina nog niet eens opgestart en viel dus weer uit
hebben jullie hier op het forum nog enkele suggesties of oplossingen
wat zou dit probleem kunnen zijn
mijn conclusie het is niet de warmte van de laptop en een software probleem ( vanwege de schone windows instalatie)
HELP!!!
mvg bart
 
Je laptop is oud en licht maar hij moet XP (je draait XP neem ik aan) toch gewoon aan kunnen. En spelletjes? Wat voor spelletjes? Kan de videochip die wel aan? Je geheugen is wel erg minimaal, daar had je best wel eens 1GB van kunnen maken maar of dat nu nog de moeite waard is??
Doe eens wat met Hirens, daar zit o.a. Memtest86 op om je geheugen te controleren, zie
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...lige-modus-ect?p=3766045&posted=1#post3766045
 
Laatst bewerkt:
aangezien het niet zulke zware games zijn zoals midtown madness en runescape enzo zal dat geen probleem moeten zijn neem ik aan die spellen kon ik 5 jaar geleden ook op nog oudere pc spelen en avi films zijn ook geen probleem denk ik, mijn OS is idd xp omdat oudere versies mijn wlan adapter niet ondersteunen, maar ik denk echt dat het een hardware matig probleem is omdat hij ook uitvalt als door mappen ga bladeren enzo dat vind ik juist raar omdat ik vroeger zelfs xp op een pentium 2 400 mhz dualcore kon draaien en daar zat ook 256 mb geheugen in

mvg bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan