Laptop valt uit bij gamen (Windows 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Los-Cuentos

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Beste

Ik heb sinds een week Windows 7 (64 bit) op mijn laptop staan en ben vrijwel tevreden.
Heb meteen COD 4 erop gezet en Saw The Game.
Verder heb ik al mijn andere applicaties geinstalleerd (msn, everest,...) zonder enig probleem tegen te komen.
Alle hardware is up to date en heb al mijn updates al geinstalleerd.

Het probleem nu is als ik ene game start (cod4 of SAW) kan ik gaan spelen maar opeens valt mijn laptop helemaal uit in een fractie van een seconde.
Ik weet niet hoe het komt, ik doe niets mis in de games en het gebeurd bij beide games.
Bij SAW the game heb ik ondervonden dat de pc uitvalt als ik met mijn muis klikt.
Bij COD heb ik nog niet kunnen ondervinden hoe het komt, ik heb er nog niet op gelet maar kan ook zijn dat het is wanneer ik op mijn muis klik

met everest is mijn gpu diode temp. 88°c
het is een Nvidia Gforce 9700M GT Turbocache
LAPTOP: Acer Aspire 8930G
Windows 7 ultimate origineel

De gebeurtenis fout:
HTML:
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
+ <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" /> 
  <EventID>41</EventID> 
  <Version>2</Version> 
  <Level>1</Level> 
  <Task>63</Task> 
  <Opcode>0</Opcode> 
  <Keywords>0x8000000000000002</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2009-11-12T20:50:13.470015800Z" /> 
  <EventRecordID>5731</EventRecordID> 
  <Correlation /> 
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" /> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>MD-Design1</Computer> 
  <Security UserID="S-1-5-18" /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data> 
  <Data Name="SleepInProgress">false</Data> 
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data> 
  </EventData>
  </Event>

Wat staat er mij te doen?

Alvast bedankt

Heb je al eens geprobeerd of het probleem ook voorkomt in compatibiliteitsmodus?
Dus de de .exe (rechtermuisknop, eigenschappen) en dan compatibiliteit op vista of xp zetten, kijken wat hij dan doet?

Ik gebruik ook een 2de scherm van Acer (23") met HDMI.
Als die is aangesloten op de laptop komt de temperatuur tegen de 90°
Als ik die loskoppel daalt ie tot 45° weer

Lijkt me toch wel een temperatuurprobleem. Als de temp te hoog wordt schakelt de laptop uit, gelukkig maar of hij zou opbranden.
Misschien de ventilatoren ff checken en anders een extra koelertje kopen om er onder te plaatsen, deze zijn niet duur en het scheelt toch al snel enkele graadjes.

ja heb ik ook al door maar het enige probleem is dat dit enkel al is sinds ik windows 7 Ultimate (64bit) erop heb staan.
Alles is Up To Date!! heb ik helemaal nagecheckt

heb ook een acer laptop (window7 64) en speel ook codmw, bij mij verspringtie ook wellus na windows. Hij geeft dan aan dat ik iets aan de settings moet veranderen van het spel om het niet meer te krijgen. Dit komt eingelijk alleen maar bij mij voor als ik codmw speel zonder netstroom...

windows 7 zal waarschijnlijk iets meer van uw systeem vragen vandaar de iets hoger oplopende temp. Als ik naar de temeratuur zie is de reden van het uitvallen gewoon de temperatuur en moet hier een oplossing voor gezocht worden, voila.

Zoals reeds vermeld, een extra koelertje eronder zoals hier bv
Had soms ook temp probleem op laptop en die cooler heeft bij mij geholpen.

Ik scrolde er even snel overheen, maar die graden celsius die er staan horen volgens mij bij lange na niet zo hoog te zijn hoor!:eek:
Niet panieken, kan het ook fout hebben:P.

maar ik krijg een melding dat de temperatuur kritiek is dan, heb de nieuwste drivers erop staan zelf

zelf een koeler helpt niet!
Mijn laptop kan niet kapot zijn want het is net toen ik Windows 7 installeerde dat het zo is gekomen, als ik COD speel loopt mijn temperatuur van mijn GPU op tot 110°
Ik weet niet hoe jullie hiervan denken maar ik weet toch dat dit eigenaardig is.
Nu goed, hier zal ik waarschijnlijk toch geen oplossing vinden dus laat ik het daarbij, Als iemand nog een suggestie heeft kan je altijd even plaatsen he ;-)
Ik stuur een mailtje naar ACER nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan