laptop valt uit bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojjoj

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
hee,

ik heb een probleem, ik heb een Packard Bell laptop model: EasyNote SJ51
hij is al over de garantie heen.
het probleem is dat hij niet meer opstart, telkens valt hij uit na soms 1 minuut en soms 10 sec maar hij start nooit volledig op.
ik heb al de ventilator schoongemaakt.
en ook geprobeerd zonder accu alleen op netstroom maar ook dan valt hij uit
ik heb ook een back-up cd maar die kan hij nooit volledig afmaken voordat hij uitvalt.

heeft iemand enig idee waaraan het ligt en hoe ik het kan oplossen?

vriendelijke groet jojjoj

Hoi,

Een idee is dat het misschien aan de harde schijf ligt...?
Dus als je aan een andere harde schijf kunt komen, kun je dat testen.

ik heb geen idee hoe ik aan een harde schijf kan komen nu, en om een nieuwe te kopen gelijk....

Hallo

"het probleem is dat hij niet meer opstart, telkens valt hij uit na soms 1 minuut en soms 10 sec maar hij start nooit volledig op."

Dit lijkt mij een thermisch probleem te zijn .... (laptop valt uit doordat hij te warm wordt)

"ik heb al de ventilator schoongemaakt." je vermeld niet hoe ...

Stel dat je dit hebt gedaan d.m.v. een stofzuiger , dan is deze niet zuiver zoals het hoort ... meestal comprimeer je het aanwezige stof , zodat er nu geen koeling meer is.

Een hedendaagse (niet geaarde) stofzuiger creeert ook statische elektriciteit.

Mocht je de ventilator niet tegen hebben gehouden (op hol geslaan) , kan deze ook defekt zijn ....

Zo goed als alle hedendaagse ventilatoren hebben een "feedback" aansluiting (gele draad) , die pulsen afgeeft naar het motherboard toe.

De mogelijkheid is aanwezig dat deze pulsen niet meer worden gegeven , waardoor het motherboard zichzelf uitschakeld.

Mocht deze laptop al langdurig te warm zijn geweest , kan de thermisch geleidende pasta versteend zijn (gekrompen) , waardoor er nu geen korrekte warmteoverdracht is ...

Indien dit echt te lang aansleept , kan de chipset zelfs volledig/gedeeltelijk loskomen van het motherboard , met als resultaat een defekt motherboard.

Demonteer de harddisk uit deze laptop ... het veelvuldig spontaan uitvallen is niet gezond voor deze schijf , kans op corrupt o.s. is reeel ...

Hoe je een laptop snel/eenvoudig/grondig zuiver maakt , meestal zelfs zonder deze te openen heb ik hier reeds tot vervelends toe vermeld :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Zie net dat mijn antwoord langer is dan uw vraag ...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan