Laptop valt uit bij opstarten (heb iets stoms gedaan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xtince

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Ik heb iets echt stoms gedaan volgens mij. Mijn laptop maakt de laatste tijd veel lawaai uit de ventilator. Na wat gegoogled te hebben kwam ik erachter dat het aan stof kon liggen en als een soort van oplossing was voor velen om de onderkant beetje te stofzuigen. Nou dat heb ik dan ook met mijn domme kop gedaan.

Mijn laptop startte daarna gewoon op. Ging ff op youtube filmpje kijken. Halverwege het filmpje viel mijn laptop plotsing uit. Daarna paar keer geprobeerd om
hem weer op te starten maar voordat hij uberhaupt bij windows logo komt valt hij uit. Ik heb geprobeerd om mijn bios in te gaan dat lukt ook welmaar daarna valt hij weer uit.

Ik heb hem trouwens zowel netstroom als op de accu geprobeerd, allebei hetzelfde

Wat kan ik hebben beschadigd met de stofzuiger? Ik heb de laptop niet open gemaakt en heb met de minimum stand van de stofzuiger over de ventilaties aan de onderkant gezogen.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Laatst bewerkt:
Hallo

Ventilator blokkeren d.m.v. cocktailprikker , en in de omgekeerde richting v/d normale airflow blazen d.m.v. luchtdruk "compressor"

Vermoedelijk heb je het stof nu nog dichter opeen laten vastkoeken.

Mits deze nog even opstart komt deze laptop momenteel in thermische veilighed en schakelt deze zichzelf uit.

Je vermeld niet of je de ventilator hebt geblokkerd tijdens uw stofzuigerescapade , maar de mogelijkheid was reeel dat het motherboard sneuvelde door de opgewekte spanning v/d ventilator.

Statische elektriciteit is ook een mogelijk gevaar met stofzuigers , daar de meeste geen aarding bezitten omdat ze dubbel geisoleerd zijn.

Peter

Ik heb helaas niets geblokkeerd maar gewoon met de stofzuiger over de onderkant heen gezogen met de stofzuiger.

Maar ik had gelezen dat als je je laptop niet open maakt dat stofzuigen niet zon kwaad kan met dat statische elektriciteit.

Ik heb nu helaas geen compressor om het eerste te proberen. Hoe groot is de kans dat het de moederbord is?

p.s. ik heb zojuist weer geprobeerd om hem te starten en hij leek het weer te doen. Windows begon met system repair een paar minuten en daarna kwam ik weer in mijn bureaublad. Maar daarna ging hij plost weer uit, daarna ging het weer tijdens het opstarten weer uit. Als het de moederbord was geweest zou hij toch helemaal niet meer starten? Of heb ik dat verkeerd?

Laatst bewerkt:
Hoi,
wat je kunt doen is de laptop aan de onderkant openmaken en kijken wat het werkelijke probleem is met je ventilator.
Als je dat met een beetje beleid doet is dat best te doen, maar als je jezelf daar in niet vertrouwt begin er dan niet aan en laat het iemand doen die er ervaring mee heeft.
Succes.

Bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik
hem maar langs breng bij iemand.

Maar is het waarschijnlijk een ventilator probleem? Of klinkt het toch als de moederbord? Zodat ik toch enigzins voorbereid ben op de kosten.

Maakt in dit geval niet uit, maar er zijn enkele laptops, waarbij dit een bekend probleem is, zoals bij de HP DV6000 en DV9000 serie en de Acer 7300 en 7500 serie.

Maar geldt dus niet voor jou

O ok. Maar iemand enig idee of het een ventilator of moederbord probleem
is? Of is dat niet te zeggen zo? Thanx voor het meedenken.

Hallo

O ok. Maar iemand enig idee of het een ventilator of moederbord probleem
is? Of is dat niet te zeggen zo? Thanx voor het meedenken.

Geen van beide volgens mij , indien je mijn antwoord goed leest .... vermoedelijk enkel een verstopte radiator van de heatpipe , die op een deftige manier zuiver dient te worden gemaakt .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan