laptop valt uit, is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Beste, ik heb het probleem dat mijn laptop soms zomaar uitvalt en dat hij soms blijft haperen en traag is.

Deze problemen zijn gestart nadat mijn laptop bij de ASUS hersteldienst is binnengedaan voor een herstelling aan de linkermuisknop. Toen hebben ze blijkbaar ook mijn moederbord vervangen.

Voor dat ik mijn laptop binnengedaan heb ging deze altijd extra snel, daar deze nog geen jaar oud is.

Ik heb wat opzoekwerk verricht en denk dat het aan mijn koeling zou kunnen liggen.
Een stroomonderbreking van mijn laptop is het niet want ik werk meestal met de adapter.
Nu heb ik "Speedfan" gedownload en deze geeft volgende temperaturen weer:

GPU: 79C (zelfs even 86C)
Core0: 65C (meestal 72C)
Core1: 65C (meestal 72C)

Mijn laptop heeft volgende specificaties:

Asus Pro 64V

Windows 7 64-bit Home Premium
Intel Core2 Duo T6600 2.2 GHz
4GB RAM
Nvidia GEFORCE GT220M CUDA 1 GB grafische kaart
Asus N61Vg Moederbord
500GB geheugen

Kan iemand mij helpen?

Robin

Voor aan laptop zijn dit echt geen gekke waarden.

Mogelijk zijn de drivers corrupt geraakt. Je kunt proberen deze (nieuwste) drivers te installeren.
Vooral de chipset drivers. Deze zijn te vinden op de support site van asus

Ook kun je kijken of er in apparaatbeheer geen uitropetekens of vraagtekens zijn gekomen na de reparatie.

en dan nog verder de vraag wat de cpu belasting is en welk proces dit eventueel veroorzaakt (te zien in taakbeheer)

Geven deze zaken geen verbetering dan is terugsturen een overweging.

Mvg Leo

Hoi,
in jouw geval zou ik hem weer terugsturen naar Asus of naar de winkel teruggaan waar je 'm hebt gekocht.

Nu ben ik geen 'hardware-man', maar ik had begrepen dat Speedfan geen 'eerlijke' cijfers geeft over temperaturen. PC Wizard zou wél eerlijke cijfers geven.

Kijk dus zeker ook daarmee wat de temperatuurwaarden zijn.

Tijs.

Voor aan laptop zijn dit echt geen gekke waarden.

Mogelijk zijn de drivers corrupt geraakt. Je kunt proberen deze (nieuwste) drivers te installeren.
Vooral de chipset drivers. Deze zijn te vinden op de support site van asus

Ook kun je kijken of er in apparaatbeheer geen uitropetekens of vraagtekens zijn gekomen na de reparatie.

en dan nog verder de vraag wat de cpu belasting is en welk proces dit eventueel veroorzaakt (te zien in taakbeheer)

Geven deze zaken geen verbetering dan is terugsturen een overweging.

Mvg Leo

Wat bedoel je met drivers?

Programma's die ervoor zorgen dat bepaalde hardware door het bestruingssyteem gebruikt kan worden.

Je vindt ze hier:
Geef laptop, serie en type (de laatste twee letters in de type aanduiding

Stuurprogramma's voor je moederbord om je hardware correct te laten werken.Zoals leofact al zei, kijk bij apparaatbeheer of je gele vraagtekens ziet staan. (Windowstoets + Pause/Break>Apparaatbeheer)
Gebruik het programma PcWizard waar dnties naar verwijst voor de juiste specificaties van je moederbord en ga dan naar de Asus Website om evt. je drivers te downloaden allereerst je chipsetdriver.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan