laptop valt uit na aansluiten netstroom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerritSchenk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2014
Hallo forumleden.

Ik heb een 5 jaar oude acer aspire 8930G.
Deze laptop heeft altijd naar behoren gefunctioneert totdat er kortsluiting ontstond tussen de apadpter en het contactpunt met de apapter in de laptop zelf. Ik heb nu het contactpunt vervangen. (Was iets wat gesmolten) ook zijn er toen ledjes gesmolten+de draadjes die daar heen liepen, die heb ik er ook uitgehaald

Daarna deed de laptop het enkele maanden als je de adapter op een bepaalde manier aansloot. Dat is nu opgelost met het vervangen van het contactpunt in de laptop.

maar nu valt de laptop uit zodra ik de apapter aansluit. Als ik de accu eerst vol laad en de laptop opstart is er niks aan het handje en kun je overal komen. Maar zodra ik de adapter aansluit valt hij dus uit. Als je de adapter aansluit en de laptop aandoet valt hij uit zodra windows geladen is(je kan dus niet inloggen) Ik heb al getest of het aan de adapter ligt, maar dat is niet het geval.

Nog iets vreemds: de laptop kan (Inclusief aangesloten adapter) wel gewoon in veilige modus opstarten en functioneren.

Ik zelf ben bang dar het moederbord stuk is maar zou hier graag zekerheid over hebben, weten jullie wat het is/hoe het te repareren is?

Mogelijk denkt ACPI dat de klep wordt dichtgedaan door de veranderingen? Dat zou verklaren waarom het fout gaat bij windows en werkt in safe-mode.

Mogelijk denkt ACPI dat de klep wordt dichtgedaan door de veranderingen? Dat zou verklaren waarom het fout gaat bij windows en werkt in safe-mode.

Zou kunnen maar dat lijkt niet waarschijnlijk omdat de onderdelen door orginelen exemplaren vervangen zijn, maar nu je het zegt is het wel waarschijnlijk dat het iets is wat met het ACPI te maken heeft, al heb ik daar geen verstand van.

In iedergeval bedant voor het antwoord, nog ieand anders die iets anders weet of weet hoe ik dat op kan lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan