Laptop valt uit na slaap modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste mensen,

Ik heb een Acer aspire 5741G [Win 7]en sinds een paar weken is het zo dat als ik de klep dicht doe en na een tijdje weer open om verder te werken dat er dan alle lichtjes branden alsof het zich weer klaar maakt om te werken. Maar dan gaan ze weer uit en is mn laptop helemaal uitgeschakeld.

Dan moet ik het dus weer opstarten. Na het starten krijg ik de opties of ik windows weer normaal wil opstarten..

Dit gebeurt soms dus het gebeurt ook wel eens dat ik het klepje dicht doe en pas na 5 uur ofzo weer open om te werken. Dan doet ie het wel gewoon...maar soms krijgt ik dit.

Lijkt mij een hardwareprobleem misschien een langzaam afstervende accu.
Controleer of hij dat ook doet als hij op het stroomnet is aangesloten.
Als hij het na 5 uur wél doet is hij dan aangesloten geweest aan het stroomnet?

Laatst bewerkt:
Het gebeurt ook als het op stroom is aangesloten. Ik heb een nieuwe batterij dus daar kan het niet aan liggen.

Doe eens een schijfcontrole.
run>chkdsk /f en hit de entertoets.
Herstart de pc.

Typ: Y en hit de entertoets, herstart de pc.
Het volume in dit geval is dat waar het besturingssysteem op staat, vandaar het herstarten.
Het volume wordt dan gecontroleerd vóór het opstarten van Windows.

Okay als het herstart is en dan? Is het probleem dan verholpen? Of volgen er meer stappen?

Chkdsk wordt uitgevoerd voor Windows wordt opgestart, als het klaar is verschijnt een schermpje met overzicht van het resultaat van de schijfcontrole.
Meldt eventueel aangetroffen fouten even..?
Als hij aangeeft dat eventuele fouten succesvol zijn gerepareerd zal Windows normaal worden gestart, kun je dan nog eens kijken of het probleem er nog is of niet..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan