Laptop valt uit na windows laadscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perox

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Berichten
9
Hallo iedereen,

heb een laptop gekregen alleen valt die uit zodra die voorbij het windows laadscherm is dan komt er heel snel een blauw beeld en valt die uit, ik kan niet lezen wat erop staat want het gaat echt te snel.
Nu dacht ik zet windows er wel opnieuw op maar zodra de CD geladen is blijft die hangen op een punt waar ik alleen de achtergrond kan zien en de muis kan bewegen een paar minuten later valt die dan alsnog uit.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
De laptop is van fijutsu siemens en het type is een esprimo.

Alvast bedankt!
 
Als het zo snel is, zou ik zelf denken een warmteprobleem, zeker als het telkens na ongeveer dezelfde tijd is. Kan je kijken of er veel stof in de laptop zit?
 
Er zat nauwlijks stof in heb nog wel even de stofzuiger eroverheen gehaald voor de zekerheid.
Probleem is nog hetzelfde
 
Bij een andere windows CD kreeg ik deze foutmelding
zik8yf.jpg


en bij normaal opstarten krijg ik dit scherm

21azewy.jpg
 
Ok, en je hebt zelf of iemand anders nog niet eerder aan de laptop gesleuteld?

Mogelijk is het een geheugenprobleem dan, maar dan zou het niet telkens op hetzelfde moment moeten plaatsvinden. Geheugen kan je testen met memtest86+ (bootable iso downloaden, of via usb stick)
 
Kan je vanuit dat scherm windows herstellen naar een vorig herstelpunt? En draai je normaalgesproken antivirus software?
 
Ik heb de laptop zo gekregen weet er verders niks van.
Wat zijn nu de stappen die ik moet ondernemen?

gr
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Start eens in de veilge modus (F8 trommelen tijdens de boot) en laat weten of je dan ook hetzelfde probleem hebt.
 
Ok, trommel eens F2 tijdens de boot om te kijken of je in je BIOS komt (kan ook een andere toetscombinatie zijn, zal zo eens even kijken).
Kijk, als het wel lukt, of de systeemtijd en de datum nog de juiste is (meestal onder algemeen).
We horen het van je.
Update: Type of serienr.?
 
Laatst bewerkt:
De tijd klopt wel
V656 is het type nummer model nr ms2239 fujitsu siemens esprimo
 
Ben toch bang dat je de laptop open moet maken en eens naar de hardware moet kijken. Als je geluk hebt is er alleen iets losgeschoten, mss hebben ze de laptop laten vallen, gestoten o.i.d.
Of de schijf is kaduuk, er kunnen verschillende oorzaken zijn. Zelf denk ik eerlijk gezegd dat het een hardwareprobleem is.
 
Is dat een lastige klus? Kan het bij een desktop pc wel maar een laptop lijkt me toch iets compacter waar ergens zit de HD?
 
Dat is verschillend, bij sommige laptops zit er een klepje aan de zijkant waar de hdd bereikbaar is, bij de meeste laptops zit er een klep aan de onderkant v.d. laptop (meestal met schroefjes) waar je de HDD kan bereiken.
Hdd verwisselen bij een laptop moet geen probleem zijn, de overige hardware is andere koek, maar als je hem toch gekregen hebt kun je rustig eens experimenteren. Vergeet wel niet de accu eruit te halen als je aan de gang gaat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan