laptop valt uit tijdens laden Windows en gaat vanzelf weer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkuh007

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Hallo allen,

Ik heb een zeer bijzonder probleem. Ik heb een aspire 8930g. De kan ik opstarten in de bios en een tijd aan laten. Echter wanneer in windows 7 wil opstarten of een Windows wil installeren, dan valt de laptop helemaal uit, duurt 1/2 seconden en gaat vanzelf weer aan. Ik heb geen idee wat het is.
De tijd in de bios staat wel vaak verkeerd, dus de cmos batterij is niet goed meer, maar dat dan dit probleem toch niet zijn?

Wat heb ik al gedaan?
Koelpaste gebruikt
Stof uit geblazen
Ander geheugen
Andere hdd

Wie kan me hiermee helpen of wordt het toch de cmos batterij vervangen?

Hoor graag een hopelijke oplossing!

Mvg,
Roel

De tijd in de bios staat wel vaak verkeerd, dus de cmos batterij is niet goed meer, maar dat dan dit probleem toch niet zijn?

CMOS batterij vervangen moet het probleem oplossen, de instellingen v.h. Bios blijven niet stabiel als 'ie bijna leeg is.
Waarvoor dacht je dat die batterij bedoeld is? Juist, om de instellingen vast te houden als de pc v.d. stroom af is.
Succes!

Laatst bewerkt:
Ik bedoel meer dat de pc niet doorstart, dat kan niet aan de cmos batterij liggen?

Starthem eems van een cd/usb stick
Bv hiren's boot cd van deze site en dan mini windows xp.
Start hij dan wel, dan ligt het aan de versie op je hd of zelfs aan de hd.

Ik kan wel in mini xp komen ja. Ik heb de batterij al vervangen op het moederbord, was 2,80 volt. Nu probeer ik Windows 8 te installeren, echter valt deze tijdens de installatie uit...

Dit heeft niet met je cmos batterij te maken.

Je zegt dat je ook de koelpasta hebt vervangen. Daar kan het weleens aan liggen. Wat jij omschtijft lijkt me een hitteprobleem. Als bijvoorbeeld de koelpasta te dik is aangebracht, dan werkt het niet. Dan wordt de cpu te heet, en slaat de PC af door de beveiliging.

Check in het BIOS eens de temperaturen die worden aangegeven.

Nou de bios onthield de tijd ook niet, dus meteen de batterij vervangen. Voor mijn gevoel is de paste goed aangebracht. Zal nog eens kijken. Heb het moederbord gebakken, haha. Misschien helpt dat wel. (Stom, weet het...)

Kan in de bios de temperatuur niet aflezen, was ook een probleem...

Nou, de computer doet het nog, alleen hij slaat weer uit. Snap er niks meer van...

(Stom, weet het...)
Valt wel mee hoor. Het is maar een insteek op je probleem.

Vrijwel altijd overleeft je cpu hitte issues wel.

Het is toch wel belangrijk om iets van temperaturen te weten te krijgen. Het wordt moeilijk je verder te helpen zonder de temperaturen uit het BIOS. Kan best zijn dat Acer dit dichtgetimmerd heeft. Dan valt het niet vanuit de bios uit te lezen.

Ik hoop dat andere mensen nog suggesties hebben.

Laatst bewerkt:
Nou, hoe apart. Heb het ding in de oven gehad, een half later werkt die weer! Is wel iets gesmolten, geen idee waarvoor het is, maar alles werkt. Windows8 is geïnteresseerd en de temperatuur is rond de 35 graden..
Hoe raar allemaal. Nu hopen dat die blijft werken...

eh, op welke temperatuur stond de oven?

Stond op 195 graden. Wist niet zeker meer hoe veel goed was. Echter de laptop stopte er alweer mee...

Jij verdient de poedelprijs deze maand.

Dat trucje werkt maar zelden. Nu weet ik vrij zeker dat je de laptop in de vullisbak kan gooien. Je had eerst zeker moeten weten dat je chipset was losgekomen. (Of hoe dit ook verder heet.) Daar gebruiken ze de hete oventechniek voor.

Je kan de laptop nog in de vaatwasser stoppen, en daarna direct in de vriezer. Misschien heb je geluk, en werkt de laptop dan weer. :evil:

Laatst bewerkt:
Poedelproes of niet, maar nu met windows 7 staat de laptop al 3uur aan zonder problemen! Dus helemaal dom zal het wel niet geweest zijn... Hopen dat die het nu jaren blijft doen!

Mooi dat het gelukt is.
Je vroeg naar de juiste temperatuur.

Als je het moederbord dus niet de hele laptop in de oven legt moet je hem volgens mij in de richting van 230 graden zetten. Anders komt het soldeer niet in de richting van vloeien.
Dan moet je de oven op temperatuur brengen en blijven kijken of het soldeer ergens een beetje begint te glimmen (of smelt).
Dan kun je direct de deur openen.
Als alles glimt kan er ook wat losraken aan bv de onderkant.

Te hard geroepen uiteraard. Maar de laptop valt weer uit. Echter, nu duurt het zeker een langere tijd. Het kan wel een uur duren. Ik houd de temperatuur bij en zie geen rare waardes. Het zou kunnen dat iets te warm wordt, maar ik kom er niet achter wat. Heeft niemand een idee? :)

'n iets hogere temperatuur in de oven zoals ik voorstelde?
Overigens dit moet je niet te vaak doen. Anders gaat het ook fout.

230 graden, hoeveel minuten dan?
Een andere oplossing zal er wsslijk niet zijn? Laptop afgeschreven dan?;)

Geen tijd maar zeer goed opletten tot dat je ook maar iets van soldeer ziet blinken.
Dan direct deur open.
Op youtube staan filmpjes hiervan, in een kleine oven en dan van kamertemperatuur tot echt smelten pakweg 5 minuten.
Maar dat is van oven tot oven verschillend.

Andere mogelijkheid?
Jep, laten repareren....HEEL goed informeren waar je dat laat doen en of het loont. Ik zelf heb zéér negatieve ervaringen met Revamp, een regelrechte ramp.

Nou laten repareren sowieso niet. Is de laptop te oud voor, kan ik beter een andere kopen. Ik ga de magnetron nog eenmaal proberen, hopen dat dat het toch is. Op hoop van zegen... dank iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan