laptop valt uit zonder netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacraoemaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2011
Beste helpers,

Ik heb een laptop van toshiba p300-c25 satelite. Als ik de netstroom eraf haal, valt de laptop binnen 5 minuten uit. Ik kan dus alleen op netstroom werken.

Ik heb van toshiba al een bios update gehad, ik heb een nieuwe batterij gekocht en een nieuwe adaptor. verder overige trucjes geprobeerd, batterij eruit, alleen op stroom, batterij er weer in, maar alle informatie geen succes.

Ik weet wel dat het probleem zich voor is gaan doen na het installeren van magic software. Ik heb het ook gelijk weer verwijderd, de laptop heb ik recoverd en een nieuwe macafee gekocht. het zou dus geen virus kunnen zijn.

Veel uitgegeven, helaas probleem niet verholpen, kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt
wilma

Je hebt toch wel naar het energiebeheer gekeken? Daar zeg je niets over!

Na alles wat ik gemeld heb, heb ik uiteraard naar het energiebeheer gekeken. Weten jullie er ook geen antwoord op, dan kan ik dus beter met stroom werken of een nieuwe laptop kopen????

mv groet
wilma

En wat ik al melde, ik heb een nieuwe batterij gekocht, een nieuwe oplader, een bios update, de pc gecoverd, een nieuwe anti-virus gekocht maar probleem blijft......

Laatst bewerkt door een moderator:
Check ff de achterkanten van de nieuwe en oude batterij. Controleer of de specificaties in voltage/amperage etc exact hetzelfde zijn.

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag verplaatsts naar sectie laptops.
Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Moderator Helpmij.nl

Heb jaren laptop reparaties uitgevoerd en ben eerlijk gezegd nooit een laptop tegengekomen die een batterij binnen 5 minuten leegtrekt door een foute energiebeheer.
Je laptop werkt op stroom, je hebt stroom of je hebt het niet. Ik denk dat je batterij simpelweg niet oplaadt, dit euvel heb ik keer op keer terug zien komen bij toshiba en fujitsu laptops.
Dat is in principe ook waar je naar moet kijken, laadt je batterij volledig op en duurt het maar 5 minuten voordat ie leeg is, dan is de batterij gewoon niet goed, terugsturen dat ding.
Laadt je batterij niet op, dan is er een probleem met je laptop, enige waar je dan nog op kan hopen is dat het een interne zekering betreft. Anders is het of op stroom werken, of een ander laptop...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan