laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

HighLands

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Berichten
6
hallo beste mensen.

ik heb hier een Toshiba Pro SP6000
alleen hij valt ook telkens uit naar +/_ 30 min
en als hij uitvalt dan krijg ik een beeld met allemaal kleuren, en daarna hou ik de aan/uit knop ff vast om hem helemaal uit te schakellen.
en wil ik hem dan weer aanzetten,dan lukt dat niet meer
ik zie alleen het lampje aangaan, maar ik hoor verder niet de cdrom en de HD draaien
en het duurd knap lang voordat ie weer aankan.
het duur zeker wel 10 min
en na dat ie is uitgevallen valt ie steeds sneller uit
zou dit ook de ventilator kunnen zijn die dat veroorzaakt?
ja het gekke is namelijk dat er een andere in is gekomen
maar het lijkt wel dat ie gewoonweg de verkeerde kant opdraaid,want normaal zou je toch wel een vlinke vind moeten voelen vanuit het rooster achterop de laptop
maar dat is maar minimaal en hij draaid toch op volle toeren.
kan iemand mij meschien vertellen of dit met de koeling te maken heeft??: ik zit nogal in twijfel confused:
stuur me gerust een mailtje cineworld_webhost@hotmail.com
 
Overhit? Kan misschien de cooler zijn (ventilator). Er zijn twee systemen. Zuigen en blazen. Wanneer een cooler de warme lucht eruit zuigt, voel je inderdaad een bries. Bij het blazen moet er ook een zuiger aanwezig zijn.
Ik denk dat jouw cooler nu aan het blazen is i.p.v. te zuigen.
 
aah bedankt kurt
ja ik denk dat ie nu aan het zuigen is
ik voel namelijk maar een hele licht bries
zo licht dat ik eigenlijk het pas goed voel als ik bijv met m`n mond dicht bij de uitlaat van de ventilator ga
het is een ventilator die eruit ziet zoals een turbine
dus niet zoals die in een normale pc zitten
die lijken meer op de form zoals een molen
die in mijn laptop zit is ook helemaal afgesloten in een kast en hij heeft bij de uitlaat een soort koelrib zitten en dwars door die koelrib loop een buisje en die loop weer naar de processor toe
en ik kan me herinneren dat voordat deze erin zat
dus die oude ventilator dat ie behoorlijk blies vanuit de uitlaat .

ik heb er fkes een tekening van gemaakt
meschien is dat wel makelijk
http://213.93.2.147/fan/fan.jpg

trouwens heel erg bedankt dat je reageerde :D
ik was namelijk behoorlijk onzeker dus vandaar dat ik het ff aan andere moest vragen
 
hmm. Lijkt me er een met waterkoeling. Heb ik nog nooit gebruikt. Maar als de warme lucht er niet woordt uitgezogen/geblazen, zou ik niet graag op de plaats van de hardware gaan zitten.
ALS het mogelijk is om de koeler te draaien, zou je dat zeker moeten proberen.
 
hmm ja het ziet er allemaal heel raar uit
ik had het zelf ook nooit gezien,
ik heb ze wel es gehad met een turbine waarvan de gehele kast over de processor rust, en het model wat in de normale pc ook zit, maar dit had ik zelf ook nog nooit gezien
en net wat je zegt meschien is ie watergekoeld.
of een of andere koelvloeistof

maar ik zal straks ff die geen opbellen die hem erin heeft geplaats,ik heb zo`n vermoeden dat ie het zlf geheel niet in de gaten heeft gehad, en zodra hij werkt
zal ik het hier meteen plaatsen :D
 
Hoe is het nu ?

Kan je de aan en afvoer slangen niet omdraaien op de fan.

groetjes speedtouch
 
hallo speedtouch
sorry voor de late reactie, maar ik was er een paar dagen niet :)

ik snap wat je bedoeld, maar in die van mij zit geen aan/afvoer slangen helaas, ja anders net wat je zegt dan had ik die wel kunnen omgooien.

het is een heel gek systeem, ik had het zelf ook nog nooit gezien,
het is een ventilator gebouwd in een behuizing
en dwars door die behuizing heen loopt een buisje met koelvloeistof en daar hoort die ventilator weer tegen aan te blazen, en dan loopt dat buisje vanaf die behuizing naar de processor toe,
en ik denk wel dat ie de goede kant opdraaid maar alleen de vinnen staan naar de verkeerde kant,

en hij doet het nog gekker nu, want als ik hem nu aan wil doen dan schiet ie meteen weer uit, en zelf als ik hem bijv 24 uur geheel uit zet, dus geen net/accu stroom eraan, en als ik hem na 24 uur weer wil proberen dan blijft ie psies het zelfde doen. heel vreemd
 
De problemen waar het mee begon, is daarom de ventilator vervangen? of zijn de problemen gekomen na het plaatsen van de ventilator.

groetjes speedtouch
 
hallo speedtouch

voordat er een nieuwe fan in is gekomen deed ie het deels ook al, alleen toen deed ie het naar zo`n 20 a 25 min pas, en viel ie uit ofja hij kreeg eerst heel raar beeld
met alle kleuren van de regenboog
en met soms een brommend geluid.
maar zins er een andere fan is gekomen deed ie dat 5x en daarna als ik heb bijv een hele dag uit heb gehad en hem daarna weer wilde opstarten dan ging ie meteen uit, in amper 1 sec
heel vreemd allemaal.

maar ik heb er maar ff een kort filmpje van gemaakt van wat ie nu psies doet,of beter gezegd wat ie niet doet hehehe
je ziet op het filmpje dat zodra ik hem aan druk dat meteen het eerste lampje geel gaat knipperen en die hoord normaal groen te worden en niet te knipperen
en daarbij hoord ook de 3e en 4e te gaan branden

http://localhost/fan/laptop.wmv

mocht de link het niet doen probeer dan

http://localhost/fan

en daar zie je dan vanzelf wel (laptop.wmv) bij staan, dat is het filmpje

ok zeg grtjes aan die kant

HighLands
 
Hoi HighLands,

Beide linken werken niet.

Ik denk dat je processor een flinke douw heeft gekregen, ik vermoed dat deze te vaak heel warm is geweest, en na het plaatsen van de nieuwe koeler die waarschijnlijk ook niet juist functioneerde is doorgebrand.
Dit probleem is waarschijnlijk niet zo op te lossen, laat anders eens de pc-boer naar de laptop kijken, en maak vooraf een prijsafspraak.
succes,

Groetjes speedtouch
 
hahaha pc boer :D
ja psies ik denk dat ik dat maar es laat doen
want hier kom ik niet uit,
maare ik haalde hem net ff los en werkte ff met losse delen, en ja hoor hij ging weer aan
maar zodra ik hem wat bewoog sloeg de boel weer ophol en kreeg ik weer dat rare beeld.

jamer dat de link niet werkt
meschien deze wel, maar zeker ben ik er niet van

http://213.93.2.147/fan/
 
Link werkt, heb ook ff gekeken naar bzn :D

Als alles los is dan start hij dus op, misschien zit de video-kaart los of het ram-geheugen.
Als je bij de componenten kan, haal ze desnoods eruit en plaats ze terug, let op in een laptop moet je deze stevig aandrukken ( kan stroef gaan maar doe het wel voorzichtig met beleid )
controleer gelijktijdig alle aansluitdraden op de print, dat deze ook goed vastzitten, ook de bedrading naar het scherm.
De laptop is open geweest om de fan te vervangen, mogenlijk hebben ze iets niet goed vastgezet.

hopelijk vind je de oorzaak, ik hoor het nog wel.

groetjes speedtouch
 
hiya speedtouch

whahaha naar bzn gekeken haha ja die is wel leuk :D
deze trouwens ook wel
http://home-1.tiscali.nl/~knmg1444/zooi/fun/swf/ali_osram.swf

ja klopt ik heb alles heel erg voorzichtig losgehaald
en weer inelkaar gezet voor een deel net genoeg om hem werkend te krijgen, en ja hoor hij deed meteen weer het zelfde, ik heb hem toen weer uitelkaar gehaald
en es heel goed bekeken, maar ik stuite al op 1 probleem en dat is de geluidskaart
op de geluidskaart zitten 2 connectors en 1 daarvan ligt dwars doormidden en de helft is van de print af.
ik heb hem er weer opgemaakt en gesoldeerd, en nu werkt ie wel weer, alleen nu moet ik kijken nog of ie het ook blijft doen die 25 min

grtn HighLands
 
Dat is ook en leuke :)


1 daarvan ligt dwars doormidden en de helft is van de print af
Hopelijk is dat de dader, maar kijk even alles goed na, blijkbaar zijn ze niet voorzichtig geweest met de vervanging van de fan.
Als hij open ligt controleer gelijk even de fan, of voel aan de processor of deze niet te warm wordt.

groetjes speedtouch
 
ja die is leuk, ik lag ook knap dubbel toen ik hem kreeg hehehe :D

ja je kunt daar nog wel es 100% gelijk in hebben
dat ze er wild mee om zijn gegaan.

ik heb hem nu al zo`n 10 min aanstaan en mocht ie uitvallen! dan zal ik gelijk voelen of ie niet te heet wordt

en ik kan me herinneren dat ik dat vroeger ook al es had
en ook toen ik heb laats terug kreeg,
als ik hem wel es bewoog dan sloeg ie ook wel es vast
dus het zou nog wel best die breuk kunnen zijn, of dat er ergens nog een mircobreukje zit. ik heb de print ook al tegen het light aan gehouden om te kijken of er meschien ergens nog een breukje ken zitten maar heb er tot nu toe nog geen 1 meer kunnen vinden.
ik je je op de hoogte houden van hoe of wat.
:thumb:
 
Controleer de printbanen met een vergrootglas, laats kwam de buurman met 3 moederborden, gekregen van een kennis ( pc-boer ) hiervan waren de printbanen beschadigd omdat ze waren uitgeschoten met een schroevendraaier tijdens het vervangen van de processor, met het verzoek of ik ze ff wilde solderen.
Zo zie je maar ze zijn niet altijd voorzichtig. :eek:
Ik hoor de afloop nog wel.

groetjes speedtouch
 
haha pc boer lol
ja je zou denken dat ie er met de mestkar de print eruit heeft staan trekken haha

maar das nog een heel gedoe om al die banen weer aan elkaar te maken, ik heb het ook al es meerdere malen mee gemaakt, ook al es bij een mobieltje
nou en het is vooral lastig en ook niet aan te raden omdat met een doodgewone soldeerbout te doen, want moet je er 1 ding inzetten dan hangen er 5 dingen inmiddels weer an je bout hehehe

maar een goeie tip trouwens van dat vergrootglas
ik heb er wel eentje hier, ik zal zo es ff kijken of ie ergens toch nog een breuk heeft zitten,
maar hij blijft het nu toch wel al zo`n 30 min doen.

en ja daar straks toen ik hem open had heb ik er zo veel als kan uitgehaald, en ik vermoed dat ik ook een klein printje in me handen had waarop een bat zat
die dingen zitten normaal ook in een gewone pc op de moederboard, en na het aanzetten stopte ie naar zeg maar 2 sec in de setup van de bios, ik heb het zaakie ff rechtgezet omdat daar iets niet klopte zoals er gescheven stond.
ja laptops ut zijn geweldigge dingen om te gebruiken maar! zodra er problems zijn zijn ut krengetjes haha lol

ok speedtouch
je zal denk ik zo wel plat gaan aan die kant
zo ja dan wens ik je een goede nacht vanaf deze kant
en ik hou het zaakie hier nog ff in de gaten

vr grten
HighLands
 
goeie dag speedtouch

ik heb vanacht ff een mailtje gestuurd naar
AAcosmos in zwolle die is gespe in laptop ect
ik heb het ze psies uitegellegd wat ie doet,of beter nog,wat ie niet doet hehe

ik heb vandaag bericht van ze gekregen
met wat er aan de hand is ,met gelijk een prijsopgaven
al hoewel ik weet het nog net zo niet of het dat wel is,

maar dit vertelde ze me.

( Geachte klant,

Voor deze klacht zal het systemboard en powerboard vervangen moeten worden, de kosten hiervan zijn )

en dan komt hier de kosten, ps leg alvast een pilletje onder je tong hehe lol

systemboard - 294,-
powerboard - 88,-
arbeidsloon - 85,-
totaal exclusief btw, ˆ 467,-

hehehe hoe wordt men rijk hehehe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan