Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin89

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe laptop. Alleen soms start hij wel op en soms niet. En als hij dan
opstart, dan loopt hij naar verloop van tijd helemaal vast. Als ik dan de power knop ingedrukt houd zodat hij uitgaat en vervolgens de laptop weer probeer te starten dan gaan alleen de lampjes branden, maar er gebeurt verder helemaal niks. Ik zie alleen een zwart scherm. Ook gebeurt het dat tijdens het opstarten hij ineens vastloopt en echt gewoon niets meer doet. Als ik hem een uur laat staan dan start die wel weer op maar begint alles weer opnieuw. Het is een Toshiba Tecra 9100. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?? Zou het te maken kunnen hebben met de interne accu??

Robin

om verwarring te voorkomen, de computer is nieuw voor mij. Ik heb hem tweedehands gekocht. Ik heb hem werkend gezien en hij werkte als een trein.

aha en die informatie gaf je niet dus daarom de reactie van de twee heren hierboven.
doet de laptop aangesloten op het lichtnet wel goed.
heb je al eens gekeken ofer veel stof in de ventilatieroosters zit.
Heb je iets gewijzigd na aankoop van de laptop

Alleen op het lichtnet doet ie het ook niet. Ik heb ook niks veranderd. Het zou inderdaad kunnen dat er stof in de ventilatieroosters zit, omdat hij aan de kant van de uitgang van de ventilatie erg warm is. Alleen hij kan ik dit oplossen?

Ik gebruik daar zelf een busje met droge lucht voor.
Heel voorzichtig kijken of je de roosters kunt verwijderen.
En daarna voorzichtig schoonspuiten.
Laat de ventilatoren niet draaien door de lucht........

ene bandit123 ik heb het gezien

ik heb het voor zover mogelijk schoongemaakt. Hij doet steeds als bovenstaande. Iemand nog enig idee?

Dan ben ik bang dat je bij de neus bent genomen door verkoper,en die heeft je niet alles verteld.

Probeer je geld terug te krijgen.

ik was er gewoon bij toen de laptop werd gestart. Hij deed het gewoon toen. Op het moment toen ik thuis kwam heb ik hem proberen op te starten, maar dat lukte niet. Het is wel bekend dat de laptop op netspanning moest worden gehouden, omdat er anders iets mis ging. Maar ook met netspanning werkt die niet.

haal de batterij er eens uit en probeer het dan nog eens.

ook zonder batterij hetzelfde. Zou het misschien kunnen dat er iets met de harde schijf is? Dat die crasht ofzo? Want we hebben die er uitgehaald en er weer ingezet en sinds dien kunnen we hem weer opstarten, maar loopt hij halverwege vast

Toen ik thuis kwam deed hij het in eerste instantie niet. Na een tijd in de stroom en niets doen starte hij op, maar liep hij uit eindelijk vast en toen probeerden we hem op te starten, maar kregen we alleen een zwart scherm en lampjes die gingen branden. En nu start ie soms wel en soms niet op

zit er een floppy drive in.
zo ja start dan eens op met een opstart flop voor windows 98 en kijk of je dan bij de c kunt komen.

wel een cd rom.....maak dan eens een opstartbare cd en probeer eens vanaf daar op te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan