Laptop valt uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Hallo,

Mijn Toshiba Satellite 1900-101 (inmiddels 5 jaar oud en dagelijks intensief gebruikt) valt de laatste tijd uit. Soms hoor ik een "piep" als waarschuwing maar ik kan niet achterhalen wat de bijbehorende waarschuwingsmelding is.Het komt ook voor dat ik de "piep" hoor maar dat de laptop gewoon z'n werk blijft doen. Maar meestal valt hij zomaar uit zonder melding. Dit kan gebeuren tijdens het opstarten (meteen na het indrukken van de aan/uit knop of na het opstarten van Windows) of na een aantal uren.
De laptop wordt niet te warm en ik heb de ventilator al goed schoongemaakt uit voorzorg.

Ik heb deze vraag al gesteld onder de naam Bios batterij maar aangezien ik nog geen reacties heb gekregen denk ik dat daar de fout niet ligt.

Wie heeft een idee wat het probleem kan veroorzaken?

Ik heb geen idee of het dat is, maar bij mijn laptop ( die hetzelfde deed ) was het een geheugenslot. Ik had er 2 latjes geheugen inzitten van 512. Pas toen die 2 omgewisseld werden voor 1 van 1 GB werd duidelijk dat het aan dat slot moest liggen, aangezien dat nieuwe latje in het ene slot niets deed en in het andere wel.

misschien beter dat dan even in een nieuwe vraag te gieten. Deze is al oud.

naja ik vermoed dat de accu teveel heeft geleden en niet meer genoeg kan bufferen gezien de omstandigheden dus lijkt het me beter een nieuwe accu aan te schaffen..

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan