Laptop valt uit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter dnni
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dnni

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Ik heb een Acer laptop en die valt telkens uit als ik de back up cd erin doe, voor alles opnieuw te installeren.

Ik doe dus mijn back up cd erin hij leest de cd komt in Erecovery Management terecht en draait zo'n 10 min. Elke keer valt de hele laptop gewoon uit het niets uit. En niet bij een vast percentage maar elke keer weer anders. Het ligt ook niet aan de voedingskabel. Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast Bedankt,

Danny

Hoe ben je zo zeker dat het niet aan de voeding ligt?

Zijn het dan recovery dvd's of is het echt een back-up dan alles dat op je systeem stond dat je nu terug die instellingen wilt?

Je kan ook eens naar acer bellen maar laat je niet ontmoedigen door 1 slechtere reactie van 1 van die medewerkers :P

Nou uiteindelijk is het doormiddel van een aantal dingetjes gelukt om Erecovery aan de maak te krijgen en zegt hij bij 94% dat de restore gefailed is. gaat lekker hier.

dankjewel voor de snelle reactie maar hopelijk kom ik hier nu uit. suggesties?

ja ok :P
het is een acer laptop heb ik al door...

Maar ik denk dus ook echter wel dat het recovery dvd's zijn aangezien wat je verteld...
Je hebt niet echt op mijn vragen beantwoord hé ;)

Wat krijg je dan precies van error wanneer het faalt?
en welke dingetjes heb je uitgevoerd want daar weet ik allemaal niet veel mee :D

Ik ben zo zeker van de voeding omdat hij precies hetzelfde doet als ik de kabel er niet in heb, en omdat hij nu tot 94% komt.

verder heb ik geen idee wat voor dvd het is :P heb die moeten branden na de installatie van de vorige keer zeg maar.

En de error is

0x0000f iets in die richting dat kan ik pas vertellen wanner ik het weer in het scherm krijg maar het leek daarop.

erecovery lijkt mij dan toch op de recovery dvd's :P

wel er wordt ook altijd aangeraden om je laptop aan te schakelen op netstroom als je zo'n actie uitvoert...
wat is de eigenlijke reden dat je hem wilt herinstalleren?
Wat is er daarvoor gebeurd?

verder kan je nog eens een memtest draaien(gaan kijken bij free download en dan de derde link)
Dat proces kan wel een heel tijdje duren ;)

ik heb me laptop ook in netstroom aangesloten als ik de erecovery doe.

ik doe hem opnieuw instaleren omdat ik zoveel troep erop had dat k dat eigenlijk eens kwijt wil en dan was dit eigenlijk de makkelijkste en schoonste manier vondt ikzelf :P

wat houd zo'n memtest precies in?

Oké ik heb de goede foutcode:

0xf0000005

Ik kan dat memtest toch niet uitvoeren? ik kan niet in mijn laptop. wat nu dan?

nu zit je toch ook op een andere pc veronderstel ik :P

wel , dan download je dat bestand, brand het op een cdtje en steekt deze in in je laptop.
wanneer je je laptop opnieuw opstart ga je voor die memtest laten draaien en je geheugen word gecontroleerd...

oké bedankt ik ga eens kijken. wordt dan als er iets mist ofso ook het herstelt?

met memtest word je geheugen getest en als er fouten zijn worden deze aangegeven...

Het kan allemaal wel heel lang duren dus ik raad je aan om het 's nachts te laten draaien of gewoon nu moest je tijd hebben

hmm oke nou dan doe ik het in de nacht wel ik probeer nog een aantal keer om de recovery te voltooien. ben bang dat het niet lukt en dan laat ik memtest vanacht even draaien. morgen even acer bellen want k vindt het zwaar kl*te dat ik me eigen laptop niet kan gebruiken.

Bedankt in ieder geval voor de raad!

graag gedaan :thumb:
en ik hoor het wel hé...

wel type laptop is het trouwens want misschien heb ik juist dezelfde al is daar maar een vrij kleine kans op :P

Ah nee ik heb de 7720G dus niet dezelfde hé :P

Want ik heb ook wel een soortgelijk probleem gehad en ik heb hem moete opsture:confused:

Ze hebben hem dan wel goed gerapereerd! :thumb:
(al was het wel in het frans dan uiteindelijk en moest ik dan nog eens zelf opnieuw installeren :p )

nou ik hoop dat ik die van mij niet hoef op te sturen dan zit ik met een probleem

wel ik vond dat ze toch nog vrij snel daar waren met hun reparaties :thumb:
1week, 1,5 week en ik had hem al terug dus... :D

maar je zit dan nu toch ook op een andere pc:)

ja ik zit op een andere pc.
maar ik ga over 1 week op stage en had dan graag mijn laptop daar voor veel administratie shizzle te kunnen doen. heb ik tenminste mn nederlandse toetsenbord en niet die franse:P

ja ik hoop voor jou dat ze dan ook direct in het nederlands installeren maar het was niet gewoon het toetsenbord hé :P
Het was gewoon de volledige OS!

Een chanse dat ik dan nog mijn eigen recovery dvd's had of het was ook niet gelukt om alles dan terug in het nederlands te herinstalleren wat met gewoon de recovery tool werd alles teruggeinstalleerd in het frans.
Hoe ze bij dat frans komen weet ik niet :P
Ik ben dan wel uit belgie maar vlaming, en de reparatie was volgens mij echter in nederland dus :shocked: :eek::D

Dan had ik ook nog extra uitleg dat ik men 2é harde schijf onaangeraakt wou laten in het nederlands en engels.
Dat hebben ze dan gelukkig gedaan, maar ze sturen mij hem dan in het frans als revenche omdat ik waarschijnlijk mijn probleem niet in het frans had uitgelegd voor die franstalige raparateur :D

Je kan ondertussen misschien wel proberen een live cd van ubuntu te draaien als tussenoplossing. Je hoeft ubuntu linux daarvoor dus niet te installeren:thumb:

ik was dus aan het kijken naar de recovery cd. ik zag wat veegjes enso maar niet echt een kras dus ik denk ga eens controleren probeer hem opnieuw te branden via de computer. en hij gaf onherstelbare fout aan. dus ik ben nu alle bestanden op de pc aan het zetten en dan ga ik het weer branden op een dvd kijken of dat helpt. suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan