Laptop valt uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisteryEye

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2014
Hallo,
Ik heb vorig jaar een laptop gehaald maar nu, valt hij steeds uit.
Laptop: Lenovo ThinkPad L512
Aangezien het koelingssysteem onderaan de laptop zit, kan het daar te warm worden, en daardoor de laptop uitvallen (Denk ik).
Weet iemand wat het probleem ermee is? :(

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Kan je aangeven wanneer hij uitvalt haalt hij windows nog of wanneer je wat doet

Hoi,
Je naam is MisteryEye, en wij hebben geen Eye om het mysterie op je laptop zo achter onze eigen pc te kunnen zien. Dus ik wil graag weten wat je doet met je laptop, hou oud deze is, wat je erop hebt staan, of het geheugen wel okee is etc. etc.
Het kan namelijk aan alles liggen......geheugen wat niet goed is, de voeding, de warmte inderdaad......maar een laptop is daar voor gebouwd, dus ik denk niet dat het dat is.

Je zou de laptop schoon kunnen maken, dus even openmaken als je dat durft en ontdoen van stof. Dat is vaak wel het eerste wat je kan doen.

Naja, ik heb er vooral games opstaan, zoals MineCraft, Tekkit, ...
Deze is ongeveer 4 Jaartjes oud, het geheugen is oké, 500GB waarvan maar 400GB in beslag is genomen!
Ik zal eens kijken met die stofjes enzo ;P

Het geheugen is okee? Hoe weet je dat? Er kan wat mee zijn hoor!!

Geheugen is oké, misschien zal ik hem eens resetten.
Maar, ik zou niet weten hoe! Weet je dat misschien?

Vorig jaar gehaald, dus nog garantie. Ik zou er mee terug gaan.

Resetten? Terug naar de fabrieksinstellingen? Kan je doen, maar als dat niet werkt dan ben je nog verder van huis.

Heb je echt al een memtest gedaan? Dat gaat wel heel lang duren, maar dan weet je het wel zeker.

Een 'memtest'? Ik zou niet weten wat dat is!
Hebben jullie een programmatje om virussen mee te detecteren? (Gratis programmatje)
Ik heb er wel zo'een nodig.

Hallo

"Een 'memtest'? Ik zou niet weten wat dat is!"

http://en.wikipedia.org/wiki/Memtest86

"Ik heb vorig jaar een laptop gehaald maar nu, valt hij steeds uit. Laptop: Lenovo ThinkPad L512"

Dit model laptop is al zeker +/- 4 jaar op de markt ....

Met deze symptomen , zeker de heatpiperadiator , alsook c.p.u. fan zuiver/stofvrij maken...

Hoe je dit kunt doen , en wat de mogelijke gevolgen zijn indien je dit niet regelmatig doet :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ordt-wel-heet?highlight=laptop+stofvrij+maken

Indien je twijfelt .... laat dit dan uitvoeren door iemand met ervaring....

Peter

.
femke98 zei:
Je zou de laptop schoon kunnen maken, dus even openmaken als je dat durft en ontdoen van stof. Dat is vaak wel het eerste wat je kan doen.

Dat is punt 1.
Punt 2 is een memtest draaien......
Punt 3 is kijken of de voeding nog wel okee is.

En anders dit alles door iemand laten doen die er verstand van heeft......want als je al niet weet wat een memtest is......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan