Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

LabNoord

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Ik speel sinds kort FM 15 op mijn laptop. Maar nu valt me
Laptop uit als ik dat spel aan het spelen ben. Soms duurt het paar dagen en soms snel achter elkaar. Waar aan kan dat liggen?

Mijn laptop:

acer aspire v3-771-32328g75

Zoefff heeft inderdaad gelijk. De laptop wordt uitgeschakeld om oververhitting van componenten te voorkomen. Maak eens een screenshot van Speccy tijdens het gamen: klikkerdeklik!

Ik ben vooral geïnteresseerd in de temperatuur van de processor en de grafische kaart. De processor mag niet warmer worden dan 85 graden, de grafische kaart niet warmer dan 75. Komen ze daarboven, dan wordt de snelheid teruggeschroefd om oververhitting te voorkomen. In het ergste geval (processor 100 graden) wordt de laptop abrupt uitgeschakeld.

Oke bedankt!
Hij viel net weer uit, maar toen ging het anders dan anders moest nu kiezen om de pc te vernieuwen of fabriek instelling. PC Vernieuwen maar gedaan.
Dan bleven al mijn bestanden staan, maar het meeste is weg. Ik ga steam nu downloaden en het spel weer installeren. Dan maak ik straks een screenshot

Alvast een screenshot zonder spelen, heb je niks aan maar toch voeg ik hem toe. XDZonder te gamen.png

Zo te zien niet een heel erg nieuw model meer. Waarschijnlijk een jaar of 3 oud. Heb je de laptop ooit schoongemaakt en de koelpasta vervangen? Zo niet, dan is dat het probleem. Laptops moeten elk jaar schoongemaakt worden.

Daarnaast is de koelpasta die vanuit de fabriek wordt geleverd meestal van slechte kwaliteit. Ik raad daarom ook aan deze te vervangen nadat de laptop uit de garantie is. Al is dit niet voor iedereen zo gezegd zo gedaan ;). Je zou de laptop naar een lokale pc boer kunnen brengen. Zoiets zou niet meer moeten kosten dan een eurootje of 30-40. Geef dan ook direct aan dat ie geen goedkope troep moet gebruiken qua koelpasta maar iets van Arctic ;). Mocht ie daar extra 5-10 euro voor rekenen is dat het dubbel en dwars waard:)!

Ja, MFG Data is 12-02-2012. Ik heb hem ook al 3 jaar.

Heb hem nooit schoongemaakt, moet ik ook stof verwijderen etc? koelpasta ook nooit gedaan. helpt dat, hoe werkt dat dan?

Laatst bewerkt:
Ik zoek wel iemand in omgeving Groningen die het kan doen, ik heb er geen verstand van.
Maar jullie weten zeker dat het aan die koelpasta ligt? ik ga natuurlijk niet 50 euro uitgeven voor jan l*l.

Tijden games.png

Ik kan dit zelf niet doen, laat het door iemand doen want zelf geen verstand van

Het is gelukt! alle stof weggehaald en koelpasta vervangen. Bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan