Laptop valt vaak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanPaparazzi

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Beste forumbezoekers,

Ik heb een vraagje. Ik heb een HP Pavilion ZT1231S. Deze werkt op zich perfect (is al een paar jaar oud, maar er staat nog een 'designed voor XP'-stickertje op dus de laptop komt ook niet uit de middeleeuwen) maar sinds een half jaar vertoont 'ie een kuur.

Als ik de laptop aanzet op mijn bureau en ik doe er niets mee dan gaat het úúúúúren goed. Hij staat gewoon fijn aan en er gebeurt niks. Als ik dan audio ga bewerken en het daarna opslaan dan wordt 'ie ten eerste heel heet (maar dat vind ik niet zo'n probleem) en daarna valt 'ie uit (als een één of twee minuten druk aan het opslaan is).

Bij veel harddiskverkeer valt mijn laptop dus uit. Je hoort 'm koelen (maar 'koud' wordt 'ie er niet van) en het fannetje blazen (en hard ook), maar blijkbaar heeft dat geen effect.

Heeft iemand enig idee wat dit is en (nog beter) hoe dit te verhelpen is?

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,
Iwan

denk dat ie vol met stof zit en dus niet goed koelt

en dan slaat ie af.

De ventilator in een laptop is zeer iel. Door het geringste stof wat erop gaat zitten, koelt deze al aanzienlijk minder.
Ventilator reinigen is de enigste optie.

Heren, dank voor jullie snelle antwoord!

Het idee om de ventilator te reinigen heb ik ook al gehad. De vraag die dan rijst: hoe? Bijgaand twee foto's van de onderkant... ik neem aan dat ik niet de hele laptop hoef open te slopen om die fan op de één of andere manier schoon te maken. Iemand een idee hoe dit moet?

Nogmaals dank!

Groet,
Iwan

Bijlagen

• 0305080026 - Helpmij[dot]nl - Foto laptop 1.jpg
    0305080026 - Helpmij[dot]nl - Foto laptop 1.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 53
  • 0305080026 - Helpmij[dot]nl - Foto laptop 2.jpg
    0305080026 - Helpmij[dot]nl - Foto laptop 2.jpg
    18,1 KB · Weergaven: 53
Ventilator heb ik voorzichtig met de stofzuiger 'uitgezogen'. Is weer helemaal schoon en werkt weer maar zat vol met stof... dank voor reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan