laptop vastgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Na 3 jaar van mijn laptop (een Toshiba Satelite gebruik gemaakt te hebben mocht ik een nieuwe van de zaak uitkiezen. Pc privé. Net op dat moment begon het probleem en ik wilde deze voor reserve houden. er staat windows 10 op

De laptop liep vast en was denk ik nog aan het schrijven. Ik hoorde een klikje toen ik omdat hij niet meer afsloot de power knop indrukte.

Als je heb nu opstart zegt hij dat de laptop niet goed is opgestart en kom je in systeemherstel. Ik heb daar alle stappen die er staan al eens doorlopen ook bij geavanceerd en herstelpunt en zo maar geen resultaat. De fout is daar niet te herstellen.

Mijn idee was toen om er een originele cd in te doen van windows vista omdat ik van windows 7, 8 en 10 niets heb liggen. Dat werd later altijd met de laptops meegeleverd geïnstalleerd.

Maar als ik vista er in doe dan start hij normaal op en komt in het systeem herstel terrecht.
Toen heb ik in het bios gekeken en daar staat bij boot: 1 HDD/SSD, 2 USB, 3 ODD, en 4 LAN ik heb met de pijltjes 3 ODD geactiveerd echter kan niets verplaatsen de volgorde blijft ongewijzigd ik heb toen enter geklikt en F10 maar dan start hij toch van de harde schijf op omdat je de volgorde niet kunt wijzigen.Wat kan ik nu nog doen?
 
Toch proberen de boot prioriteit veranderen zodat ODD als eerste wordt gestart.
Gebruik de + en - tekens. Voordat je de bios sluit de instellingen opslaan. Anders wijzigd de boot prioriteit niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan