Laptop veels te warm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ffiessnel

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Hallo iedereen.

Mijn laptop word tegenwoordig veels te warm. Dan begint hij maar een hoop te blazen en krijg ik het gevoel dat ik er wel een eitje op kan bakken. (Zeker als ik World of Warcraft aan het spelen ben voor een tijdje).

Systeem:
Asus notebook F50SL series
Processor: Intel Core 2 Duo CPU T5850 @ 2.16Ghz 2.17 Ghz
RAM geheugen: 3GB
Videokaart: Ati RADEON HD 4570 512mb

De computer temperatuur schommelt tussen de 70-90 graden als ik World of warcraft speel. Voorheen was dit niet zo, zat ik aan een max van 54 graden.

Nu was er nog iets wat mij heel erg opviel was dat mijn CPU gebruik 100% was.. En toen ik ging snuffelen in mijn processen kwam ik deze tegen die ik toch wel erg vreemd vond:
Image naam: Niet actieve systeemprocessen
Gebruikersnaam: SYSTEEM
CPU: 20~44
Geheugen (privéwerkset): 24kb
Beschrijving: Percentage tijd dat de processor niet actief is

Wat is dit? Hij neemt 20~44% van mijn CPU in beslag, en daardoor zegt mijn CPU dat hij op 100% is, ik kan dit process ook niet uitzetten!

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt.

het proces is volgens mij niets mis mee, dat heeft iedere pc.

waarom de laptop te warm kan worden is misschien omdat hij overgeclocked is ?
of omdat er stof in zit misschien.

70-90 graden is voor de meeste laptops een temperatuur die gehaald word als je zware spellen speelt zoals wow daar is als het goed is niet heel veel mis mee

Ik denk eerlijk gezegt niet dat hij is overgeclocked, tenminste..

Ik heb ooit een keer een aanpassing gemaakt in regedit om mijn fps te verhogen en latency te verlagen in world of warcraft. Maar dat zal dit toch niet tot gevolg kunnen hebben?

Stof heb ik nog niet naar gekeken. Maar ik zorg er altijd wel voor dat mijn laptop schoon is.

je processor is normaal 2,16ghz maar er staat daar achter 2,17ghz dat zou betekenen dat hij is overgeclocked volgens mij.
dit zou inderdaad gebeurt kunnen zijn met de tweak, met die tweak zou je misschien ook je videokaart hebben kunnen overgeclocked.
dit zouden de redenen kunnen zijn dat hij zo warm word.

maar mijn laptop schommelt ook tussen de 70 - 90 graden tijdens gamen dus ik geloof niet dat het heel erg slecht is maar als je vroeger 54 graden had en nu in een keer tussen 70 en 90 dan zou er iets niet moeten kloppen. weet je zeker dat je vroeger echt 54 graden had?
en weet je nog wat die tweak heeft gedaan?

Nee daar ben ik niet 100% zeker van.

Iemand op school had me toen zo'n programmatje gegeven, die gaf aan 54C terwijl speedfan toen ook al 70-90C aangaf.

De laptop blaasde toen ook een stuk minder.

Ik heb PC wizard gedraaid en kreeg deze resultaten toen hij stationair draaide:

tempj.jpg

&

temp2jc.jpg

Waar moet ik nu naar kijken? De core 1 en 2 zijn wel heel erg hoog.. of is dit normaal?

ik weet niet of het te heet is maar heb je er nog een koelsysteem onder of heb je de laptop op je schoot of op het bureau?

gr Daniël

Hallo iedereen.

Mijn laptop word tegenwoordig veels te warm. Dan begint hij maar een hoop te blazen en krijg ik het gevoel dat ik er wel een eitje op kan bakken. (Zeker als ik World of Warcraft aan het spelen ben voor een tijdje).

Systeem:
Asus notebook F50SL series
RAM geheugen: 3GB
Videokaart: Ati RADEON HD 4570 512mb

De computer temperatuur schommelt tussen de 70-90 graden als ik World of warcraft speel. Voorheen was dit niet zo, zat ik aan een max van 54 graden.

Nu was er nog iets wat mij heel erg opviel was dat mijn CPU gebruik 100% was.. En toen ik ging snuffelen in mijn processen kwam ik deze tegen die ik toch wel erg vreemd vond:
Image naam: Niet actieve systeemprocessen
Gebruikersnaam: SYSTEEM
CPU: 20~44
Geheugen (privéwerkset): 24kb
Beschrijving: Percentage tijd dat de processor niet actief is

Wat is dit? Hij neemt 20~44% van mijn CPU in beslag, en daardoor zegt mijn CPU dat hij op 100% is, ik kan dit process ook niet uitzetten!

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt.

Ja, dat process is er altijd en dat laat het percentage zien dat "over" is. Op een pc waarop niets gestart is zal die op 98-99% staan.
Alst-ie bij jou op 20-44% staat dan zijn andere processen dus 80-56% van de CPU aan het gebruiken. Als dat continue zo is dan is de processor best wel zwaar belast.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan