Laptop ventilatie blaast steeds vaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste helpmij community,

Mijn laptop is de laatste tijd steeds vaker gaan blazen. Zoals nu, heb ik alleen Helpmij.nl in Firefox open staan en het is nu ook bezig.
Ook duurt het langer voordat het stopt. Omdat ik het heb gemerkt, hoort het dus normaal niet zo te zijn.

Ligt het aan de programmas/processen op de background die zonder mijn weten voor veel performance vragen of is het toch stof dat schoongemaakt moet worden?

Als het de processen zijn, hoe stop ik ze en hoe weet ik welke ik moet stoppen? (Er zijn ook belangrijke processen natuurlijk)

Als het stof is, dan wil ik graag weten hoe ik het schoon krijg. (Ik heb nooit een laptop opengemaakt omdat ik gewoon niet durf te experimenteren ermee)

Ik heb een:
Acer Aspire 5741G
4Gb Ram
2.26 GHz
640 GB memory

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Bij uitvoeren msconfig invoeren en dan bij t tabblad opstarten aanvinken wat wel moet opstarten en wat niet
Stofvrij maken van n laptop kun je beter niet aan beginnen als je m nog nooit hebt opengemaakt, zorg dat de ventilatie kanalen schoon zijn, is de laptop al ouder en je vermoed dat ie van binnen toch erg vervuild is dan zou ik m laten schoonmaken.

@ Rasger, stofzuiger is vaak al genoeg hoor. En anders helpt een busje compressielucht ook wel.

Oke... de stofzuiger tegen de ventilatiegaten houden of met een flesje perslucht werken helpt, alleen ben ik altijd van mening dat t vuil dan door de laptop word geblazen en t beter is als t er ff uit is..

Kan ik dat ook bij een winkel laten doen of is het zo makkelijk dat ik het zelf ook kan?

Grts,

4materasu

Bij uitvoeren msconfig invoeren en dan bij t tabblad opstarten aanvinken wat wel moet opstarten en wat niet
Stofvrij maken van n laptop kun je beter niet aan beginnen als je m nog nooit hebt opengemaakt, zorg dat de ventilatie kanalen schoon zijn, is de laptop al ouder en je vermoed dat ie van binnen toch erg vervuild is dan zou ik m laten schoonmaken.

Hij is een jaartje oud en er zijn niet heel veel processen bij startup dus daar zou het niet aan liggen denk ik.

Kan ik dit ook bij een winkel laten doen? zo ja, hoe lang duurt het?

Hallo

Kan ik dit ook bij een winkel laten doen? zo ja, hoe lang duurt het?

Ja ... in een deftige lokale p.c. winkel met eigen hersteldienst moeten ze dit uiteraard kunnen.

Veel werk is dit niet.

+/- 3 min werk bij normale vervuiling.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan