LapTop verbinden met deels draadloze router, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik wil graag een LapTop in het netwerk plaatsen om zo zowel het internet op te kunnen duiken als in de computer die er via een kabel aan hangt.

Even voor de duidelijkheid:

De LapTop heeft een draadloze verbinding 54 Mbps en ziet de deels draadloze router al, maar verder dan dat ben ik nog niet. Ik neem aan dat ik mij eerst moet aanmelden, maar hoe?

In je router moet je een ID invullen met evt (wel aanbevolen) een web key (soort wachtwoord). Deze zelfde ID en webkey moet je in windows in de instellingen voor draadloos internet instellen en als het goed is zien ze elkaar dan en kun je gewoon internetten

Ik weet niet precies welke router jij hebt, en hoe dat in jouw router aangegeven staat, maar je moet in ieder geval in het setup scherm van je router zien te komen. Daar zullen wel ergens instellingen staan voor het draadloze gedeelte van je router. Hier moet je ook dat ID en webkey in kunnen vullen.

In de pc is het, tenminste bij windows XP:

Start/instellingen/netwerkverbindingen en dan daar ergens bij eigenschappen ofzo daar kun je dan dat ID en die webkey ook invullen

Weet je wel hoe je in de setup van de router komt? Ik weet namelijk niet hoe dat bij jouw router zit, maar dat staat vast in de handleiding. Als je daarin zit moet je dus ergens zoeken naar de wireless instellingen

Ik heb de router geïnstalleerd via de vaste computer, maar moet ik die CD-Rom dan ook voor de LapTop gebruiken?

bij de meeste routers kun je via een bepaald ip adres in je router komen. Denk neit dat je extra software op je laptop hoeft te zetten hoor maar dat weet ik niet zeker

Om in het menu van je router te komen zul je eerst je internet browser moeten openen.
Dan type je in je adres balk het nummer wat in je handleiding staat bv 192.168.2.1 dan geef je een enter en kom je in je setup menu van je router en dan moet je het bovenstaande invullen zoals robbert1978 al schreef. als je dat gedaan hebt dan ga je dit in je laptop invoeren.

Maar nu even een vraag: je zegt dat je gedeeltelijk al wel je laptop kunt zien op de vaste pc neem ik aan?
Heb jij al wel mappen gedeeld op de beide computers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan