laptop verbinden met externe monitor????

Status
Niet open voor verdere reacties.

pearl2000

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
Berichten
25
:thumb:vraagje,

Ik heb een laptop ACER extensa 5220 waar de beeldscherm van kapot is , nu wil ik proberen om de laptop door te verbinden met een gewone monitor een TFT merk samsung 710n . heb de kabel van de monitor ( TFT ) met de laptop verbonden maar het probleem is dat ik alleen kan opstarten met veilige modus anders heb ik geen beeld .heb de toets FN met F5 en F8 geprobeerd maar het wil niet ook heb ik de steker van de monitor van de laptop uitgedaan maar dat wil ook niet .
kan niet gewoon opstarten maar in het veilige modus wel dat vind ik raar.
iemand die me kan helpen zou mooi zijn.
 
Bij de meeste laptops is het de combinatie FN+F4 om het externe beeldscherm te activeren.
 
:thumb:vraagje,

Ik heb een laptop ACER extensa 5220 waar de beeldscherm van kapot is , nu wil ik proberen om de laptop door te verbinden met een gewone monitor een TFT merk samsung 710n . heb de kabel van de monitor ( TFT ) met de laptop verbonden maar het probleem is dat ik alleen kan opstarten met veilige modus anders heb ik geen beeld .heb de toets FN met F5 en F8 geprobeerd maar het wil niet ook heb ik de steker van de monitor van de laptop uitgedaan maar dat wil ook niet .
kan niet gewoon opstarten maar in het veilige modus wel dat vind ik raar.
iemand die me kan helpen zou mooi zijn.

Al eens geïnformeerd wat de kosten zijn van vervanging van het scherm van de laptop?

In Vista kan je - bij het aansluiten van een externe monitor - instellen wat er moet gebeuren:
Beeld op beide schermen gelijk
Beeld splitsen/verdelen over beide schermen
Beeld alleen op externe monitor.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende:
Start de notebook opnieuw op, zonder de externe monitor. Je ziet dan wel niks, maar na verloop van tijd zal Vista opgestart zijn.
Wanneer je het idee hebt dat dat is 'geklaard' sluit dán pas de externe monitor aan.

P.s. mocht er voor zover je weet een startscherm verschijnen met een keuze voor meerdere gebruikers, dan werkt dit niet.
 
Als ik het goed begrepen heb kan je opstarten in de veilige modus (zonder extern beeldscherm) en dan zie je wel wat er in vista gebeurd?

Als dit het geval is ligt het waarschijnlijk niet aan je beeldscherm.
Wat je probleem misschien ook zou kunnen oplossen is de driver installeren die bij het beeldscherm hoort of de laatst nieuwe videodriver installeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan