laptop verhit en loopt trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

nimai

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
76
Hallo allemaal,

Ik heb een acer Aspire 7551G laptop, en ik weet dat hij niet optimaal is voor gamen met deze specs:
AMD Phenom II x4 N970 (2,2 GHz)
ATI mobility Radeon HD 5470 Up to 3319 MB Hypermemory
17'3 HD + Led LCD
6GB DDR3 Memory
500 GB HDD
Acer Nplify 802.11 b/g/n

maar hij lagt onwijs veel, en dan gewoon zo abnormaal veel bij een game als L.A. Noir, dat het beeld 6 seconden achter loopt. En wat ik niet begreep (ik ben een pc-gamer sinds een tijdje, en ik heb niet echt een game-laptop) is dat toen ik hem net had, de game AC Revelations perfect draaidde op mijn laptop, op de hoogste instellingen, en dat als ik nu hetzelfde spel speel, het heel veel lagt. Behalve dat, als een spel pas 5 minuten draait, word mijn pc al helemaal heet, en dan bedoel ik echt het heet, dat als je je hand erop zet, dat die verbrand *au*
Ik begrijp niet waarom dit zo opeens is, en ik wil eigenlijk wel gewoon blijven gamen, ik vind het zonde dat ik nu games heb gekocht, maar ze niet kan spelen. Ik dacht daarom ook, omdat het waarschijnlijk lag aan de grote hoeveelheid rommel op mijn pc, dat ik mijn pc helemaal leeg zou moeten maken, dat zou geen probleem zijn, als iemand me dat kan aanraden & uitleggen hoe dat moet, want dat doe ik namelijk graag. Ik heb een 1TB harde schijf, dus het wordt geen probleem om dat te doen, als je kijkt dat ik maar 450 GB aan bestanden op mijn pc heb.

Alle hulp is zeer gewaardeerd! :)
 
ccleaner en revo uninstaller heb ik al :( en ik heb zo'n beetje al het onnodige al weggehaald met Revo. Heeft u verder nog suggestie's ? en hoe gaat dat van binnen ontstoffen zonder iets te beschadigen?

bedankt voor uw snelle reactie :)
 
Ik doe het met een kwast en stofzuiger, komen nu reacties dat je op moet passen enzo, maar ja, gaat prima ermee.
Dien je wel het deel open te maken zodat je bij de ventilator en radiator kan komen.

Maare, ook het nodige in Ccleaner bij opstarten eruit gegooit? kan ook met msconfig.

Of met Autorun de onnodige zooi deleten.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
 
ehmm sorry, hier volg ik u niet meer helemaal

Wat moet ik dan bij MicrosoftConfiguration doen? Moet ik functie: Diagnostisch opstarten kiezen, i.p.v. normaal opstarten? (staat ook nog functie selectief opstarten bij) en een aantal tabs.
Ik heb het programma gedownloadt dat u me in de link heeft gestuurd. Ik heb toen het programma autoruns gekregen, en kreeg daar een hele lijst vol van wel zeker meer dan 200 regeltjes, met allemaal vinkjes onder de tab "everything" nu begrijp ik wel dat het de bedoeling is dat je de helft de-selecteerd, en zo de computer sneller maakt, maar ik weet niet wat ik wel & niet mag de-selecteren. en wat wel of niet noodzakelijk is.
 
ehmm sorry, hier volg ik u niet meer helemaal

Wat moet ik dan bij MicrosoftConfiguration doen? Moet ik functie: Diagnostisch opstarten kiezen, i.p.v. normaal opstarten? (staat ook nog functie selectief opstarten bij) en een aantal tabs.
Ik heb het programma gedownloadt dat u me in de link heeft gestuurd. Ik heb toen het programma autoruns gekregen, en kreeg daar een hele lijst vol van wel zeker meer dan 200 regeltjes, met allemaal vinkjes onder de tab "everything" nu begrijp ik wel dat het de bedoeling is dat je de helft de-selecteerd, en zo de computer sneller maakt, maar ik weet niet wat ik wel & niet mag de-selecteren. en wat wel of niet noodzakelijk is.

Stap 1: Ga naar start.
Stap 2: Bij de zoekbalk onderin typ je: msconfig (druk op enter)
Stap 3: Vervolgens opent er zich een scherm met 5 tabbladen ga naar het tabblad ''Opstarten''.
Stap 4: Zet hier alles uit wat je niet gebruikt of niet opgestart wil hebben. ( ik zet vaak alles uit alleen zul je dan wifi controller ook weer opnieuw aanmoeten zetten mits je op internet wil).

Dit resulteerd in een sneller opstartende pc en vaak ook wat sneller in gebruik, maar het beste blijft nog om een clean install te doen.
Je kunt alles uitzetten je pc zal nog gewoon opstarten en werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan