Beste helpmij'ers,
In April 2011 heb ik een nieuwe laptop gekocht, de Hp Pavilion DV6-3190ED. Een ontzettend lekkere laptop die ondanks dat hij soms behoorlijk heet kan worden
zijn taken ontzettend goed verricht. Photoshop, Illustrator, Unity3D, Maya, hij voert alle simpelere taken van deze programma's goed uit. Nu heeft de vader van een goede vriend van mij een nieuwe laptop nodig, waarop ik zei: hij kan mijn laptop wel overnemen. Die vriend van mij vind 250 euro een goede prijs, ik heb de laptop vorig jaar voor ongeveer 600 euro gekocht (zeer goede aanbieding, laptop staat momenteel te koop voor 750, in 1 webshop, voorderest niet meer leverbaar).
Nu is mijn vraag: kan ik voor die 250 euro + 300 euro van mezelf een betere laptop kopen dan wat ik nu heb? (=550 euro)?
Specs huidige laptop:
Processor: Intel Core i5 - i5-460M
Kloksnelheid : 2.53 GHz
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64bit
Intern geheugen: 4096 MB DDR3 (1066 MHz)
Max. intern geheugen: 8 GB
Opslagmedia
Harde schijf : 500 GB (7200 RPM Serial ATA)
Mediastations CD, DVD-/+RW DL
Beeld
Beelddiagonaal 15.6 inch (40.0 cm)
Resolutie 1366 x 768 pixels
Type Brightview TFT LED-backlit
Breedbeeld Ja
Videokaart ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Videokaartgeheugen 1024 MB GDDR3
I
-------------
ik heb zelf weinig verstand van het vergelijken van specs... en van benchmarks leer ik weinig. Het is gewoon belangrijk dat ik een proper videokaart heb in mijn laptop en een goede processor etc. Ook voor het spelen van games zoals Guild Wars 2 en zwaardere multimedia taken zoals photoshop en maya....
Alvast bedankt lieve mensen!
In April 2011 heb ik een nieuwe laptop gekocht, de Hp Pavilion DV6-3190ED. Een ontzettend lekkere laptop die ondanks dat hij soms behoorlijk heet kan worden
zijn taken ontzettend goed verricht. Photoshop, Illustrator, Unity3D, Maya, hij voert alle simpelere taken van deze programma's goed uit. Nu heeft de vader van een goede vriend van mij een nieuwe laptop nodig, waarop ik zei: hij kan mijn laptop wel overnemen. Die vriend van mij vind 250 euro een goede prijs, ik heb de laptop vorig jaar voor ongeveer 600 euro gekocht (zeer goede aanbieding, laptop staat momenteel te koop voor 750, in 1 webshop, voorderest niet meer leverbaar).
Nu is mijn vraag: kan ik voor die 250 euro + 300 euro van mezelf een betere laptop kopen dan wat ik nu heb? (=550 euro)?
Specs huidige laptop:
Processor: Intel Core i5 - i5-460M
Kloksnelheid : 2.53 GHz
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64bit
Intern geheugen: 4096 MB DDR3 (1066 MHz)
Max. intern geheugen: 8 GB
Opslagmedia
Harde schijf : 500 GB (7200 RPM Serial ATA)
Mediastations CD, DVD-/+RW DL
Beeld
Beelddiagonaal 15.6 inch (40.0 cm)
Resolutie 1366 x 768 pixels
Type Brightview TFT LED-backlit
Breedbeeld Ja
Videokaart ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Videokaartgeheugen 1024 MB GDDR3
I
-------------
ik heb zelf weinig verstand van het vergelijken van specs... en van benchmarks leer ik weinig. Het is gewoon belangrijk dat ik een proper videokaart heb in mijn laptop en een goede processor etc. Ook voor het spelen van games zoals Guild Wars 2 en zwaardere multimedia taken zoals photoshop en maya....
Alvast bedankt lieve mensen!